Met welke cognac kun je het best een gerecht flamberen en proef je het ook echt???

Ik meen altijd dat ik er niks van proef als een gerecht geflambeerd is,suggestie of feit????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
7.4K

Het beste antwoord

Met alle cognacsoorten omdat ze een alcoholpercentage van tenminste 40% hebben.

Voor het flamberen van een gerecht of een saus wordt altijd sterke drank gebruikt.

Het gaat dan om sterke drank met een alcoholpercentage van dertig of hoger. Door het hoge alcoholpercentage brandt de drank namelijk. Cognac, grand marnier, armagnac, calvados, rum, cointreau, wodka, whisky en kirsch kunnen allemaal worden gebruikt om een gerecht of saus te flamberen. Hierdoor wordt de smaak versterkt en verbeterd. Men denkt vaak dat de alcohol tijdens het flamberen helemaal verdampt, maar dat is niet waar. Er blijft altijd nog een klein percentage alcohol over, dus het is niet verstandig om een geflambeerd gerecht aan kinderen of geheel-onthouders te serveren
Bovenstaande uit troskompas.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je proeft het wel hoor, en in principe kun je met alles flamberen wat een alcoholgehalte heeft dat hoog genoeg is,dus minstens 22%. Maar ik zou een 5 sterrencognac toch zonde vinden

Toegevoegd na 5 uur:
sorry, zat een beetje te laag met mijn alcoholpercentage.
40 % klopt beter met de werkelijkheid
anneliez