Waar kun je ouwel kopen?

We willen thuis kokosmakronen gaan bakken. Hiervoor hebben we ouwel nodig. We zijn al bij supermarkten en banketbakkers geweest, maar nergens verkopen ze ouwel. Wie kan me vertellen waar ik dit wel kan kopen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
18.6K

Het beste antwoord

Bij de hanos, maar daar moet je een pasje voor hebben.
Je kunt bij Primus proberen: http://www.primusouwel.nl/ maar ik weet niet of die aan consumenten leveren.

Diverse duitse webshops verkopen het in ieder geval wel, zie bijvoorbeeld http://www.querfood.de/advanced_search_result.php?XTCsid=07166eab677731ff22109daa412e006c&keywords=oblaten&x=0&y=0
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Bij ouderwetse snoepwinkeltjes..die zijn op internet ook te vinden en bij molens waar ook bakkersbenodigheden worden verkocht..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van die grote supermarkten in Duitsland hebben het wel! Ik mis het tegenwoordig ook in NL
Dus als je daar niet al te ver vandaan woont, is het beslist de moeite daar eens per jaar een voorraadje te halen. Ze hebben daar sowieso meer/andere producten om te bakken.
In NL hebben ze hooguit nog van die kleine rondjes, al zou ik nu ook geen winkel meer weten, want kan ze ook niet meer vinden. Maar in Duitsland hebben ze ook nog wel grotere velletjes, bijv. voor als je een springvorm kokoskoek wilt maken.

Toegevoegd na 59 minuten:
en vraag dan naar Oblate.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moest eerst even kijken wat ouwel was maar dat was dus wat ik al dacht dat papier wat eronder zit. Daardoor kwam ik de volgende link tegen, zie bron.

Bij ons in de supermarkt verkopen ze het trouwens wel als snoeppapier maar dat is wel gekleurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad ook bij de supermarkt of snoepwinkel.
In de supermarkt zitten ze in een pakketje met roze, witte en gele blaadjes.
Je kan het vast ook wel ergens online bestellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een snoepwinkel, of snoepkraam op de markt,
ook wel bekend als eetpapier, snoeppapier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ouwel, ook wel eetpapier genoemd, kun je kopen bij Jamin.
Het zit in een zakje met 3 kleuren (wit, rose en lichtgeel). Er zitten ongeveer 15 velletjes per kleur in. Dit kost € 1,80.
Ook heeft bij ons C 1000 en Jumbo dit eetpapier in het assotiment.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Primus ouwel heeft een nieuwe webshop geopend onder de naam: primus.direct. Op https://primus.direct kun je nu (ook consumenten) ouwels kopen.