Kan ik ipv bloem ook zelfrijzendbakmeel gebruiken? voor bijv.zandkoekjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
9.5K

Het beste antwoord

Ja hoor, en dat wordt heel lekker!
Ik maak wel een verschillende soorten koekjes met een beslag van zelfrijzend bakmeel.
-met honing
-met een beetje abrikozensap (uit blik)
-met witte chocolade en gedroogde cranberries
-met pure chocolade
-met pecannoten
-met banaan (prak)
enz..
als je suiker gebruikt, dan ik vanillesuiker een hele goeie smaakmaker.
Lekker, en de geur is super als je koekjes bakt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Super bedankt..... vooral al die suggesties erbij.

Andere antwoorden (5)

Als je hoge koekjes wil anders zou ik het niet doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien op internet meerdere recepten voor zandkoekjes staan met gebruik van zelfrijzend bakmeel, is dit heel goed mogelijk. Zie bijvoorbeeld dit eenvoudige recept: http://www.sjeef.eu/Nederlands/Recepten/Nagerechten/zandkoekjes.html
Amadea
13 jaar geleden
Dat kan heel goed.

250 gr. zelfrijzend bakmeel,
75 gr. suiker,
175 gr. boter,
1 ei,
snufje zout,
2 zakjes vanillesuiker.

Alles in een kom kneden en als laatste het zelfrijzend bakmeel.
Daarna even laten rijzen in de koelkast, koekjes uitsteken en ca. 20 min. bakken in een oven van 180 graden C.
amc
13 jaar geleden
Als je zelfkrijsend bakmeel even zeeft, blijft de gist over en is het niet zelfkrijsend meer. Ja, ik zeg altijd zelfkrijsend, veel leuker:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallo!
Mijn moeder is banketbakker en pattisier en zij heeft mij verteld dat dat absoluut mogelijk is!

tip! voeg ook citroenrasp of kaneelpoeder toe voor een perfect resultaat!

of bak je zandkoekjes in twee verschillende kleuren deeg voor een heel verassend effect!

heel veel succes!