Ik hoorde over een recept dat in Delicious heeft gestaan van ossenhaas met ansjovis erin. Heeft iemand dit recept voor me?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Antwoorden (3)

Ik heb het hele internet voor je afgezocht maar dat recept staat helaas niet op internet geplaatst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leek het recept hierop? Alleen dat je de biefstuk dan vervangt door ossenhaas?

Steak de boeuf à l'anchoyade (biefstuk met ansjovis)
Menugang Hoofdgerechten met rundvlees Soort - Snel
Keuken Franse Type - Slank
Bron "voer voor gastronomen"

Ingrediënten
4 dunne biefstukken
4 sneden brood
50 g boter
peterselie
4 zoute ansjovisjes
citroensap
3 eetlepels olijfolie
1 sjalotje

Bereiding

Was en hak wat peterselie. Laat de ansjovis een half uurtje weken in koud water. Schil het sjalotje en hak het fijn. Stamp in de mortier de ansjovisjes met het sjalotje en wat gehakte peterselie fijn. Voeg langzaam wat olie en citroensap toe. Het mengsel moet zalfachtig worden. Smeer er de sneden brood mee in die we in de vorm van de biefstukken hebben gesneden. Plaats de sneden brood in een oven van 180 C. Steek de grill aan en grill de steaks gedurende 5 minuten aan elke kant. Leg ze op de sneden brood op een voorverwarmde dienschaal. Strooi er wat peterselie over en leg er een nootje boter op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is niet van Delicious maar ook heel lekker.

Gevulde ossenhaas met ansjovis en pruimen.

Benodigdheden:

Voor 4 personen
8 ansjovisfilets (blik)
1 kopje melk
8 hele amandelen
14 gedroogde pruimen zonder pit
700 g (scharrel)ossenhaas aan een stuk
50 g roomboter
200 ml Pedro Ximénez

Bereiding:
Laat de ansjovis uitlekken en leg ze 1 uur in de melk. Dep ze droog met keukenpapier. Wikkel 1 ansjovisje om 1 amandel en herhaal dit 7 keer. Stop de omwikkelde amandelen in 8 pruimen. Snijd 6 pruimen in vieren.
Verwarm de oven voor op 180ºC. Neem een lang scherp mes en snijd de ossenhaas over de lengte in tot de kern. Vul de ossenhaas met de 8 pruimen en breng op smaak met peper
en zout. Smelt de boter in een koeken- of braadpan en bak de ossenhaas 5 min. rondom aan. Zet het vlees in een braadslede nog 15-20 min. in de oven. Haal het vlees uit de oven en laat het afgedekt met aluminiumfolie 10 min. rusten.
Maak intussen de saus. Blus de braadpan direct na het bakken van de ossenhaas af met Pedro Ximénez. Voeg de in vieren gesneden pruimen toe en laat de saus inkoken tot de gewenste dikte.
Snijd het vlees in dunne plakken en geef de saus er apart bij. Lekker met aardappelpuree en gestoofde rodekool.

Serveer met een glas Pedro Ximénez. Bereiden ± 15 min /