Wie kent het recept van de Oostenrijkse Fritta soep?

Ik hoop dat ik het goed schrijf.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Bedoel je de Frittatensuppe?

Hierbij het recept, met dank aan Smulweb

Ingrediënten
1 ui
1 pot rundvleesbouillon voor 1? l
150 g soepgroenten
50 g bloem
zout
1 ei
1/8 l melk
? 45 g boter of margarine
4 toefjes peterselie

Bereidingswijze
Ui pellen en fijnsnipperen. In pan doen: ui, bouillon, 6 dl water en
soepgroenten. Met deksel op pan in ? 10 min. heet laten worden. Intussen in
kom bloem en snufje zout doen. Hierboven ei breken. Helft van melk erdoor
roeren. Al roerende rest van melk toevoegen. Blijven roeren tot glad beslag.
In koekepan 1 el boter verhitten. Met soep-opscheplepel ? deel van beslag
erin scheppen en over panbodem laten uitvloeien. Bakken tot bovenkant bijna
droog is. Keren en andere kant snel goudbruin bakken. Op plank leggen en
flensje oprollen. Warmhouden. Op zelfde manier nog 3 flensjes bakken.
Opgerolde flensjes in heel smalle repen snijden. Boven andere pan soep
zeven. Soep over 4 soepborden verdelen. .

Serveertips
Flensjes erover verdelen. Garneren