kan ik mijn vissen uit mijn aquarium opeten?

Ik heb neon tetra's en algeneters.
De algeneters zijn al best groot (8cm)
Als ik ze bak zal er best wat vlees aan zitten.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wrom niet? weet je hoe enorm die neon tetra's uit je aquarium kunnen groeien? voor je het weet heb je lichtgevende rood/blauwe monsters in je bak toch wel een cm of 4/5 hoor, en het zijn ook nog eens een keer scholen vissen. vreselijk om over die algeneters maar helemaal niet te spreken!! dat worden pas deurmatten van vissen joh!! oef...!!

Antwoorden (6)

Vissen die je koopt voor een aquarium zijn niet bedoelt om op te eten. We hebben zelf een keer vissen uit de sloot proberen op te eten wat ook totaal niet lekker was. Koop gewoon wat vis bij de visboer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, sharksurfer is gewoon een vissenmoordenaar. 1+
bamibal
12 jaar geleden
De vraag is niet of ze ervoor bedoeld zijn, maar of het zou kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de vissen uit je aquarium opeet ben je een vissenmoordenaar en als je die uit de viswinkel eet niet? Wat maakt het voor verschil?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uit de sloot kan je ze ff in kraanwater zetten met een membraampompje erop. gaat de grondsmaak eraf. uit de sloot hoef ik ze niet, maar zo deden wij het met paling en snoekbaars uit de ijssel en oh...ik eng vrouwmens, ik maakte ze van kant en schoon (sla me maar in de boeien!!!) hoe denk je dat ze bij je visboer in een bakje komen? met verdoving hun keeltje doorsnijden? euhmmm.... zal hier maar niet op rekenen. ook dit is net zo'n ernstig vergrijp: pure moord!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Fynnya Waar haal jij dat opeens vandaan? Ik zeg alleen dat ze er niet voor bedoelt zijn en daarom vast ook niet zo lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@EveryElephan: Mijn reactie was geen reactie op jouw antwoord, maar op de reactie van RaminL op jouw antwoord.
Als je kabeljauw of paling in je aquarium hebt, zou je ze kunnen bakken en opeten ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er vissticks in zwemmen: ja:)

Even zonder gekheid. Vaak zijn aqaurium vissen giftig als het verwarmt is zou ik het risico niet lopen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vaak giftig? heb je hier wat meer info over?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Warm water vissen zijn vaak giftig. Vooral de fel gekleurde maar gewoon donkere kunnen ook giftig zijn.
Natuurlijk kun je die bakken en opeten. Maar of het lekker is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
smaken verschillen, net als de receptjes die je er op los kan laten. :OP snap de min niet, dus een plusje erbij
Geen ervaring mee, maar het zal best kunnen.
Van een vis van 8 cm hou je niet veel over als kop, staart, vel en graten verwijderd zijn; zoetwatervis smaakt doorgaans nogal gronderig; en je hebt na een tijd problemen in je aquarium wegens algenoverlast.
Dus ik zou ze lekker laten zitten en een visje bij de visboer halen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je! Goed antwoord!
ja het kan wel, vis is vis. (bij sommigen vissen moet je wel oppassen maar je hebt geen zoutwater bak dus je zal het loodje niet leggen)

oppassen voor de stekeltjes bij sommige algeneters (onderandere) en voor alle zekerheid bij het schoonmaken niet de gal kapot steken.

heb geen ervaring (alleen bij paling, forel en snoekbaars) maar wens je een smakelijk eten.

ohja, niet te hoog zetten dat vuur hoor. nu is het wel 8 cm (jemig, vind je dit groot overigens?) maar zonder kop en staart blijft er barweinig van over. laat je het ook nog een keer flink sissen in de pan is het helemaal zo verdampt.

wel erbij blijven, vis is snel gaar, helemaal die mega platen uit je bak (proest)

en tot slot... zorg dat niemand je ziet, want normaal is het natuurlijk niet. (het is toch te weinig om te delen eigenlijk, dus dit lijkt me geen probleem)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weet niet hoeveel algeneters de vraagsteller heeft...
Ik voorzie een uitgebreide barbecue - gewoon met recepten voor verse sardine moet je een eind kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, zullen we aanschuiven? :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij begrijpt me! Ik probeerde ons alvast uit te nodigen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou, als nu het kwartje ook nog valt bij de vraagsteller..
#SHARK#surfer??!....
huh? wat moet ie dan met een paar kleine algenetertjes? @sharksurfer? hoe laat gaan we eigenlijk aan tafel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik hoor niets, als ie maar niet is blijven hangen in een graatje !!!!!!! PANIEK!!!!
flyingcrow
12 jaar geleden
nee,hij heeft voor hij de goudvissen gebakken heeft,even naar de juwelier geweest,de schubbetjes brengen nu veel op.
flyingcrow
12 jaar geleden
Heb zelf geen aquarium,maar stik momenteel van de zilver- en ovenvisjes,mischien is dat ook een optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aah... dat was dus de reden. nu maar hopen dat de schubjes niet van een bladgoud-vis afkwamen dan. ovenvisjes.... makkie!!! schaal in de oven, de ovenvisjes lokken, ovendeur dicht, en de oven aan!!!