Hoe kan ik een zelf gemaakt toetje ( van ijs) een rode kleur geven?? Ik wil er een rode kleur aan geven zonder extra smaak

Heeft er misschien iemand ervaring met kleurstoffen in water/ijs??? ZIE FOTO

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.3K

Het beste antwoord

http://www.cookiecottage.nl/bakingredienten/kleurstoffen-en-smaakstoffen-1/dr-oetker-natural-red-food-color.html

Ik gebruik meestal deze voor kleurtjes bij mijn cupcake icing. Is ook geschikt voor dranken enz. dus ook voor sorbetijs. Sommige supermarkten hebben ze bij de bakproducten staan. Rood wordt overigens door bietensap gekleurd en is smaakneutraal.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Bij de toko verkopen ze kleurstof. Misschien kan je dat proberen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voedingskleurstof, kun je in winkels kopen waar ze bakproducten verkopen
anneliez
12 jaar geleden
In dit geval lijkt mij de rode perensuiker, die mijn moeder al gebruikte voor de stoofpeertjes, helemaal niet slecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doe je met al dan niet natuurlijke kleurstoffen, zoals bietenrood, cochenillerood of caroteen. Op je foto staat overigens schaafijs, dat doorgaans op smaak gebracht wordt met siroop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha, dan horen er onder het ijs nog stukjes drilpudding te zitten. Ik zou gewoon siroop met een mooi kleurtje gebruiken. Zo eet men in Suriname en Indonesië ook schaafijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En calorieën. Als je dat niet wilt zou ik inderdaad alleen maar zo'n kleurstof gebruiken. Er zijn wel wat webwinkels in banketbakkersspullen en dergelijke, waaronder die ik genoemd heb.
ja ik zal gewoon kijken bij de toko daar hebben ze vast wel wat van kleurstoffen of gooi siroop door de ijs heen en even roeren dan krijg je ook een kleur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij de toko sommige supermarkten verkopen het ook maar bij elke bakker kan je die kleurstof kopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij toko is dat verkrijgbaar. Kost 1.80, ik heb het zelf onlangs aangeschaft. Succes!