Hoe kan je van macaroni makkelijk iets lekkers maken?

Vandaag hebben we macaroni gegeten en m'n moeder wil het morgen weer eten. Ik heb alleen geen zin om twee dagen achter elkaar hetzelfde te eten. Hoe kan je van macaroni waar al saus enzo inzit, heel makkelijk iets lekkers maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Schep het in een ingevette ovenschaal en dek af met plakken mozzarella of strooi er geraspte kaas overheen. Even in de hete oven (zo'n 180 graden) tot de kaas goudbruin en een beetje gegratineerd is.

Nog een tip voor als je de volgende keer op een andere manier macaroni wilt eten: mac and cheese met broccoli.

Nodig voor 4 personen:

- 500 gram macaroni
- 500 gram broccoli, schoongemaakt en in roosjes
- 250 gram ontbijtspek in plakjes
- 500 mililiter volle melk
- 50 gram boter
- 50 gram bloem
- 100 gram geraspte kaas naar smaak

Bereiding:

- Kook de macaroni volgens de aanwijzingen op de verpakking.
- Kook de broccoli in wat water met zout beetgaar.
- Bak het ontbijtspek uit, laat het afkoelen en verkruimel het grof.
- Smelt in een (steel)pan met dikke bodem de boter en voeg de bloem toe. Bak deze even mee tot het enigszins kruimelig wordt. Giet er nu onder voortdurend roeren scheut voor scheut de melk bij. Los de helft van de kaas op in de saus en breng deze op smaak met peper en zout.
- Schep de macaroni, de broccoli en het ontbijtspek in een ingevette ovenschaal en dek af met de kaassaus. Strooi de rest van de geraspte kaas eroverheen.
- Zet het ongeveer 20 minuten in een oven van 180 graden tot de kaas goudbruin en enigszins gegratineerd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Schep de macaroni in een ovenschaal en schep er stukjes mozzarella (1 bol) en spekjes door. Meng er een handje Parmezaanse kaas over en strooi dat gelijkmatig over de macaroni. Besprenkel de macaroni royaal met extra vierge olijfolie. Zet de schaal ca. 15 min in een voorverwarmde oven op 200C tot het begint te bubbelen en het korstje krokant en goudbruin is. Strooi er eventueel nog wat extra Parmezaanse kaas over.

Smakelijk eten!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mmmmmm lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dat niet wilt doen, zet dan in de vraag wat je in huis hebt.
Zet de macaroni een beetje onder druk door er iets zwaars op te zetten, morgen is het dan een compact blok. Dat blok snijdt je in blokjes zo groot als een bamihapje. De blokjes paneer je en frituur of bak je vervolgens tot een lekker macaroniblok. Door er salade bij te eten wordt het niet té ongezond.
paulus811
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
ik moet eerlijk bekennen dat ik Ramon Beuk dit ooit heb zien doen. Wellicht kun je via zijn site bekijken hoe je het paneermeel moet maken, ik kan me voorstellen dat er bijvoorbeeld wat paprikapoeder doorheen kan.