welke kaas voor tortilla chips?

wil graag de chips in de oven doen maar heb verschillende kaas soorten geprobeerd en niet echt goed gelukt qua smaak.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
8.8K

Het beste antwoord

Je kunt een beetje geraspte cheddar gebruiken of een combinatie van oude geraspte het is even zoeken hier is geen pasklaar antwoord op omdat smaken verschillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je hebt in supermarkten (in ieder geval bij de Albert Heijn) speciale geraspte kaas voor over de pizza. Dat is jonge kaas die heel makkelijk smelt. Deze lijkt me daarom ook erg geschikt voor over de chips.
Nadeel van erg jonge kasa is wel dat deze geen heel uitgesproken smaak heeft, mocht je daarvan houden. Maar dat lijkt me in combinatie met chips, gehakt, tomaat, etc niet zo'n probleem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geraspte oude kaas al geprobeerd? Deze maakt het wat pittiger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe een mix van Cheddar en oude kaas - dan krijg je een combinatie die smeuïg is en ook redelijk smelt.
Stukje Cheddar kopen en in heel kleine blokjes snijden, mengen met kant-en-klaar gekocht geraspte oude kaas.
Vooral niet teveel Cheddar gebruiken, want dan krijg je een vette drab op je chips die ze doorweekt, en de oven goed voorverwarmen voor je ze erin zet.
Andere optie: alleen die oude kaas gebruiken en even vóórdat het klaar is er nog een paar hele dunne plakjes Cheddar in reepjes gesneden op leggen, zodat die wel al smelten maar nog niet helemaal 'leeglopen'.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij doen er altijd plakken jonge kaas overheen, of jong belegen kaas. Heerlijk!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn favoriete smaak: eerst een laag creme frache over de tortillas heen strijken en dan jong geraspte kaas erover.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
chester, cheddar, !!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Emmentaler is er erg lekker bij.
amc