Wat zit er in een broodje mexicano?

We willen zelf broodjes mexicano maken, maar ik weet niet wat er allemaal in zit (als je hem in een frituur koopt).
Dit weet ik:
-mexicano
-een saus (weet wel niet welke)
-groenten (weet ook niet welke)

Ik wil dus weten welke saus er tussen zit, en welke groenten, en als er nog iets anders tussen zit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
13K

Het beste antwoord

Veel snackbars gebruiken gewoon curry ketchup, wat sla onder de carrero ( de diepvries snack die hiervoor gebruikt wordt) en sommigen doen er rauwe ringetjes ui, plakjes tomaat en/ of komkommer / augurk.

Ik maak er meestal een Mexicaanse saus bij;
Ik verwarm daarvoor een beetje olijfolie in een steelpan en stoof er gesnipperde ui in . Zacht bakken dus dat hij zacht en glazig wordt en niet bruin gebakken.Ik laat een gesnipperd knoflookteentje meestoven. Daarna doe ik er gemengde paprikareepjes, 1 blik tomatenblokjes, een blikje uitgelekte mais en 1 blikjje tomatenpuree bij.
Aan de kook brengen en dan kruiden met pili-pili,
(gemaakt van gedroogde rode pepertjes) maar je kunt ook cilipoeder of-vlokken nemen als je tenminste van pittig houdt, anders laat je het weg), nootmuskaat, zout en peper. laat de saus dan zo'n kwartiertje op een klein pitje pruttelen.
Ik doe er alleen wat fijngesneden ijsbergsla onder op mijn broodje en voor de frisheid wat plakjes komkommer en halve kerstomaatjes.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Broodje mexicano met samoerai saus, saté kruiden en
koude versnipperde ajuin...
Lijkt me lekker

Of:
ngrediënten voor 2 personen
2 mexicano`s (carrero`s)
1 ui
knoflook
2 pistolets
champignons
ketjap
sambal
bakboter

Hulpmiddelen
Koekepan

Voorbereiding
Champignons droog schoon borstelen en in plakjes snijden. mexicano`s in kleine blokjes van 1cm snijden.
ui in ringen snijden.

Bereidingswijze
Op hoog vuur beetje boter bruin laten worden en mexicano blokjes goed bruin bakken, vervolgens de ui mee bakken, gevolgd door de champignons. knoflook toevoegen. als alles lekker gebakken is, afblussen met ketjap. naar smaak sambal toevoegen. pistolets opensnijden en mengsel hier in doen.