Paturain in een pannekoek gerold als borrelhapje, maar heel flauw, hoe krijg ik het een beetje pittiger?

Het is een beetje flauw. Wat kan ik er het beste bij doen om het iets pittiger te krijgen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.6K

Het beste antwoord

Klinkt als een wrap... (wel een beetje kaal echter)
Een beetje guacomole (Xenos) kan je erop smeren. Wat zalmsnippers , ook niet te versmaden.
Je kan er ook wat rauwe uienringen op doen, dat maakt alles ook een extra spicey zonder peper te hoeven gebruiken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me idd erg lekker! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn echt pannekoeken. Gewoon overgehouden en daar heb ik borrelhapjes van gemaakt door paturain er overheen te smeren en op te rollen. Dan kleine stukjes snijden en prikkers erin. Op zich heel leuk en lekker, maar het was flauw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van alle antwoorden (en dat waren er veel) heb ik deze uitgeprobeerd en goed bevonden. Alle anderen: heel erg bedankt voor jullie reacties en antwoorden.

Andere antwoorden (15)

Strooi er wat aromat overheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer look onder mengen. Ook wat groen (fijn gehakt), zoals bieslook, peterselie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als look geen groen is, wat is 't dan? Bij mijn weten is bijv. bieslook ook look.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kniesoor die het ziet. Hahahaha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lookteentjes zijn bij mijn weten nog altijd wit of ken jij er ander?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet wat jij look noemt. Ben je misschien Vlaams? Dit is wat ik look noem:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Look_%28geslacht%29 Ui, prei, sjalotten, bieslook, knoflook, ui. Allemaal look. Allemaal met eetbare groene delen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben inderdaad Vlaams en bedoelde knoflook. Zie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Knoflook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jongens, jongens toch, Geen ruzie maken hoor. Jullie bedoelen het allebei goed.
als je het wat pittiger wilt kun je evt de pannenkoek héél licht insmeren met sambal, voor je de Paturain erop smeert (neem btw aan dat het wraps zijn, geen pannenkoeken, maar dat terzijde).

Wil je het zouter, kun je er wat aromat overheen strooien, of wat oude kaas er over strooien voor je hem oprolt en in stukjes snijdt.

Als je de koeken zelf maakt, kun je ervoor kiezen het beslag iets zouter te maken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
knoflook door de Paturain, ik snap trouwens niet dat je die Paturain neemt, dat is zo vies.......maar smaken verschillen.

Toegevoegd na 47 seconden:
je kunt ook mierikworel gebruiken, maar daar moet je van houden.....

Toegevoegd na 1 minuut:
ik bedoel natuurlijk Mierikswortel....typ te snel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb paturain omdat ik dat toevallig in de koelkast had staan. Ik vind het lekker op een toastje en mijn kleinzoon houdt ervan, dus.... altijd in voorraad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OK, dat is natuurlijk je eigen smaak, geniet ervan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit al knoflook in paturain. Mierikswortel is veel te pittig, om op een groot oppervlak te smeren.
Wat pepertjes of sambal er doorheen, of wat gember.

Toegevoegd na 28 seconden:
of blokjes ham
anneliez
12 jaar geleden
En dan voor de knapperigheid wat ijsbergsla, met alle bovenstaande tips heb je dan een perfecte wrap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe er wat pesto met peper tussen.
Niet te veel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pesto met paturain, smaakt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is waar!
je kan een blokje bouillon weken in een klein beetje heet water en dit kan je er gewoon doorheen roeren ligt aan je smaak of je kip of rund wil je kan natuurlijk ook fond gebruiken maar een blokje is goed koper en als je het heter wil een klein beetje sambal

Toegevoegd na 1 minuut:
je moet natuurlijk geen heel blokje gebruiken je moet het zelf even proeven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De volgende keer is het lekker als je er gerookte zalm bij doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook lekker met kruidenkaas, kipfilet (vleeswaar) en fijn gesneden augurkjes er tussen. (pannenkoek is wrap)

En inderdaad zoals hier al vaak is gezegd, paturain en zalm..heerlijk hapje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt er een paar plakjes pittige vleeswaren ( bv. Chorizo) op doen en dat besmeren met de Paturain.
Maar je kunt ook een kuipje roomkaas nemen die romig roeren (keukenmachine bv.) en daar wat chilipoeder, geperste of fijngehakte knoflook en groene (verse) kruiden door doen. Dit kun je een paar dagen (goed afgesloten) in de koelkast bewaren.
Smeer dit eens op een wrap. Je kunt na eigen smaak variëren en zelf bepalen hoeveel knoflook, chilipoeder en kruiden erdoor moeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fijngeklopte pijnboompitten, oregano , rozemarijn gemalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het voor een borrelhapje is zou ik de pannekoekjes eerst zelf bakken, wel even zout e peper toevoegen naar je eigen smaak.
Gezellige kleine pannekoekjes krijg je door ze op een gourmetstel te bakken.
Voor de rest heb je hier boven echt heeeeeeel veel lekkere suggesties.
Je kunt ook ergens een leuke tafel maken met alle toevoegingen erop + bordjes + servetten, kan iedereen naar hartelust zijn eigen ding maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt verschillende dingen erbij doen,

verse knoflook en bieslook heel fijn gesneden
een beetje peper,
een klein stukje verse chilipeper met of zonder zaadjes is wel scherper
een beetje chilipoeder,
een paar druppeltjes tabasco,
een beetje mierikswortel uit een potje,
een heel klein beetje sambal.
Het is wel of /of
en even proeven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals al gezegd, extra ingerediënten toevoegen:
- gerookte zalm
- lekkere grove italiaanse worst
- lenteuitje
-

Ik zelf neem nooit paturain, maar Philladelphia ( in verschillende kruiden of juist de naturel, om zelf allerlei lekkere kruiden toe te voegen..)
Naturel met:
- gerookte kipfilet en kerriepoeder
- gerookte zalm en mierikswortel
- italiaanse worst en basilicumblaadjes
- chilli met mango

Getsie ik krijg trek :-)