Wat is het verschil tussen dure kant en klaar pannenkoekmix en gewoon goedkope bloem,suiker en zout?

Bijna iedereen koopt altijd maar van die dure pakken met kan en klaar poffertjes/pannenkoek mix. Voor de rest moet je alsnog melk en een ei toevoegen.
Dit geldt eigenlijk ook voor cake,muffin beslag etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
14.3K

Antwoorden (7)

Weinig, behalve dat er bv in pannekoeken ook boekweit zit en soms dingen zoals bakpoeder. Als je dat gewoon koopt en in de juiste verhoudingen mixt heb je hetzelfde resultaat. Maar ook gewoon bloem, melk, eieren werkt prima hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige verschil is dat je het zelf niet hoeft te mengen. Veel mensen zijn bereid om veel te betalen voor gemak...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verschil is inderdaad veelal gemak denk ik.
Plus dat er mijn inziens altijd een hoop extra onnodige ingrediënten aan toegevoegd worden.

Pannenkoekenbeslag maak ik altijd met bloem, ei, melk, custardpoeder en een snufje zout (zo geleerd van een pannenkoekenbakker).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pannekoeken kun je op veel verschillende manieren maken, wat je lekker vind bepaal je zelf.
Gewone bloem kan ook, geen verschil.
Persoonlijk neen ik altijd goedkoopste pannekoekmix, beetje zout en peper. Afhankelijk van de hoeveelheid mix voeg ik eieren toe.
Je kun dus ook bijv. 3 pannekoeken maken.
Kunst van pannekoeken bakken is om te wachten tot de onderkant bruin is en dan pas draaien.
Niet van te voren teveel kijken, daar gaat hij alleen maar stuk van, maak beslag ook niet te dun.
Je kunt ook nog allerlei variaties toevoegen (spek, appel banaan, kaas enz., dit voeg je toe nadat je beslag in de pan heb gedaan, dus voor het draaien. Alleen kaas pas na het draaien, daarna nog even deksel op de pan om te smelten.
Als je zo je pannekoeken maak, zal niemand ook maar enig verschil proeven.
Dus wat is het verschil: De inhoud van je portemonnee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen verschil. Het is gewoon gemakkelijker.
Ik koop altijd 4-granen pannenkoekenmix. Daar zit tarwemeel, boekweitmeel, havermeel en gerstmeel in. Je moet er enkel eieren en melk bij doen.
Ik begin er niet aan om die verschillende melen allemaal te kopen en in de juiste verhoudingen te gaan mengen. Ik koop het kant en klaar. Het is inderdaad duurder, maar voor gemak moet je altijd betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is een gemodificeerd product maar als je hetzelf maakt smaakt het toch veel beter je moet het alleen even laten rusten en altijd een snufje zout toevoegen ook een beetje suiker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen zin om zelf te mixen bij meergranenpannenkoeken vind ik nog de beste reden maar ik heb nooit begrepen wat er zo moeilijk aan een beslagje is van bloem, melk, eieren en wat zout. Ik heb even op de website van Koopmans gekeken. Met verbijstering zag ik wat men ons allemaal voor 'verschillende' pannenkoeken probeert aan te smeren. Die schudflessen zijn regelrechte waanzin, vooral omdat ze idioot duur zijn. Nee hoor, ik vind een pak ordinaire tarwebloem in mijn keukenkastje het handigst. Daar kan ik prima pannenkoeken van maken maar ook ander gebak of een roux voor een bloemkoolsausje of iets dergelijks.