Hoe maak je brownies met een laagje slagroom in het midden?

Ik wil brownies maken, maar dan met een laagje slagroom tussen twee lagen brownie.. Dit heb ik weleens gezien en het zag er zo perfect uit.. Hoe doen ze dit? Gewoon door 't midden snijden ofzo? Ik neem aan dat de slagroom niet meebakt in de oven.. Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

De brownie bakken zoals je gewend bent,volledig af laten koelen en met een breed mes overlangs doorsnijden,dan kun je hem het beste "vullen" met banketbakkersslagroom,die zakt niet in maar blijft lekker stevig.

Het recept
Ingrediënten:
* 3 blaadjes witte gelatine,
* 3 eetlepels heet water,
* 0.5 l slagroom,
* 50 g suiker,
* 1 zakje vanillesuiker of het merg van een half vanillestokje.

Je hebt ook een mixer nodig.
Week de gelatineblaadjes in een laagje koud water,knijp ze uit en los ze vervolgens op in de 3 eetl heet water,laat afkoelen.
Klop de slagroom met de gelatine,suiker en vanillesuiker of het vanillemerg stijf met de mixer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je bakt eerst de brownie en dan snijdt je hem doormidden.
Klop stevige slagroom en smeer die in het midden, niet te lang kloppen want dan wordt het boter.
De 2 helften weer op elkaar doen, klaar :)
Ik denk dat het zo wel kan :)