Weet iemand nog interessante variaties met tapioca? zoals de inktvis kroepoek,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1K

Het beste antwoord

Hier een kroepoek gerecht:

Ingrediënten voor 6 personen
250 gr garnalen, gekookt en dan geroogd; 250-300 gr tapioca meel; 1 tl zout; 1/2 tl suiker; 1 kein ei; 1 kleine rode peper, een stukje (5cm) stengselderij; een stukje (5 cm) prei; 1/2 tl crushed birds-eye chilli; 1 teentje knoflook, fijngewreven; 1 cm gemberwortel (vers); 1/2 tl korianderpoeder, 1/2 tl kaneel.

Hulpmiddelen
Stoompan

Bereidingswijze
De garnalen met het zout, de suiker en de fijngesneden peper, selderij, prei, knoflook, gember en kruiden in keukenmachine fijnmalen. Ei toevoegen en even snel mengen in keuken machine. Dan tapioca meel toevoegen tot een stevige bal is ontstaan.

De bal verdelen in 3 gelijke stukken en ongeveer 45 minuten in een
stoompan, op hoog vuur, stomen. De 3 deegballen goed af laten koelen in de koelkast (als het kan overnacht, want hij is erg plakkerig anders) en vervolgens met een scherp mes zeer dunne plakken van snijden. De plakjes in de oven laten drogen (50 graden, een uurtje of 3/4).

De plakken, als droog, in een zeer ruime laag druivenpit-olie aan beide kanten bakken tot ze 3x het oorspronkelijke formaat hebben (ze moeten in de olie zwemmen). Na ze uit te laten lekken op keukenpapier kunnen ze afkoelen en geserveerd worden bij je maaltijd.

Eet smakelijk en voor meer gerechten verwijs ik je naar de onderstaande website;