Hoe lang moet een flinke kippenbout in een oven op 180graden?

In een braadzak. De kippenbout (1 stuks) is ongeveer 0,330kg.
De oven is een heteluchtoven voor op 180 graden.

Ik denk iets van 25min?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
40K

Antwoorden (3)

Dat heb je goed gedacht! Meestal zijn ze in 25-30 min. wel gaar indien de oven al voorverwarmd is.
Bij een niet voorverwarmde oven is het zo'n 40 min.
amc
12 jaar geleden
een hele grote kip doe ik 90 min., dan valt hij van het bot af, het is maar wat je lekker vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed gare kip, maar toch mals 15-20 minuten per kant. Bij 25 minuten is het bij grotere kip vaak toch niet gaar nog. IVM Salmonella, beter het zekere voor het onzekere nemen en intotaal 35-40 minuten aanhouden. de kip zal dan niet TE droog zijn