Weet iemand of je in een rijstkoker meer kan bereiden dan alleen rijst?

En zoja heel graag recepten en ervaringen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
19.1K

Antwoorden (2)

Ja hoor, dat kan ; alles wat je normaliter kookt in water, kan uitstekend in de rijstkoker. Vooral als je een beetje door hebt hoe je met de timer en de hoeveelheid water moet omspringen.
Een vriendin van mij heeft een poos zonder gas met stroom op een camping gezeten, en al die tijd gekookt met magnetron, pizzapan en rijskoker, en dat ging uitstekend.

Het kost je alleen klauwen vol geld ; het ding vreet stroom, maar levert geen tijdsbesparing. En op een pannetje op het vuur gaat net zo snel en veel economischer. De vraag is dus of je het moet willen. Maar in geval van nood (pitten tekort voor een groot diner, gas afgesloten oid) wil het prima.

Toegevoegd na 2 uur:
Je schijnt er trouwens heel goed jam in te kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kook mijn rijst nooit 20 minuten in de pan. Inderdaad 8-10.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet de rijst op met warm water, als het kookt, 8 min, koken (niet langer) keertje doorroeren ondertussen, afgieten en 5 min. met de deksel erop laten staan.
Stel zelf altijd een kookwekker!!!!
Perfecte rijst, hartstikke los en mooie korrel. Rijstpan is inderdaad handig bij plaatsgebrek. Super goed antwoord ++++++
Er zijn verschillende zaken die een zo'n geweldige rijstkoker ook kan, naast simpelweg het koken van rijst. Er kunnen ook andere lekkere gerechten mee klaargemaakt worden. Bijvoorbeeld haver, stop de haver in de machine en de haver wordt omgetoverd tot een heerlijke maaltijd! Sushi rijst en saffraan gerechten zijn gemakkelijk klaar te maken met een rijstkoker. Ook is het mogelijk lekkere desserts te maken met dit geweldige apparaat.

heb er geen ervaring mee. maar het is ook geschikt om er groente mee te stomen.