Hoe lang kan je gebruikte slaolie bewaren? (voor frituur)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.3K

Het beste antwoord

Frituurvet is niet langer dan een half jaar houdbaar en nooit meer dan 8 keer te gebruiken. Mits je het tenminste steeds na het frituren filtert en er niet teveel verbrand paneermeel in heeft gebakken. Als het niet meer helder en heel donkerbruin wordt is het echt niet meer te gebruiken ook al zou het slechts een maand oud zijn.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem aan dat dit ook voor zonnebloemolie geldt.

Andere antwoorden (3)

de olie bederft niet. kan dus heel lang bewaard worden.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus ook als het al voor frituren is gebruikt?
Als de kleur nog redelijk helder is dan kun je het nog gebruiken,wordt het donker[der] van kleur dan is het aan vervanging toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de olie na gebruik even filtert, (door een fijnmazige zeef) en ze ruikt nog niet ranzig, kun je ze meerder malen hergebruiken.