Ik zoek recepten die weinig tijd kosten en die geschikt zijn voor mijn fanatieke halve marathonloper..

Hij gaat zondag opnieuw de halve marathon in Eindhoven lopen en wil graag de goede gerechten eten om in optimale conditie te blijven..pasta is vanzelfsprekend maar zijn er meerdere creatieve recepten die me niet teveel tijd kosten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1K

Het beste antwoord

Aardappelsalade met worstjes

Voor 4 personen

1 kg gekookte aardappelen
20 light cocktailworstjes (uit blik)
200 ml groentebouillon
1 koffielepel mosterd
3 eetlepels wijnazijn
1 eetlepel verse bieslook
500 g kerstomaatjes
zout en peper

Laat de zilveruitjes en de cocktailworstjes goed uitlekken in een vergiet. Snijd de al gekookte en afgekoelde aardappelen in schijfjes en meng ze in een schaal met de worstjes en de zilveruitjes.

Roer met een garde de bouillon, de mosterd en de wijnazijn tot een glad mengsel. Knip de bieslook fijn en voeg toe. Breng de dressing op smaak met zout en peper. Giet de dressing over de salade en zet ongeveer 1 uur afgedekt in de koelkast.

Snijd de kerstomaatjes in vieren en roer ze net voor het opdienen door de salade. Serveer met enkele blaadjes kropsla.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik ben zelf van België, maar als ik niet veel ideetjes heb of weinig tijd heb kijk ik makkelijk eens naar www.snelklaar.nl. Je kan bladeren, op een ingrediënt zoeken, enz.
14 jaar geleden
Je kan een blik erwtensoep opwarmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je van een beetje oosters eten houdt, kan je gemengde gesneden groenten nemen (naar keuze, elke supermarkt heeft dit), kipfilet (of liever nog: kipdij filet, dat blijft sappiger), woksaus, en rijst of pasta.
kip in stukjes in de wok met wat olijfolie, goed aanbraden, dan de groenten erbij, na 2 minuten de woksaus erover.
Dat samen met pasta of rijst is een complete gezonde maaltijd, waarbij het koken van de rijst of pasta nog het meeste tijd kost.
itsme
14 jaar geleden
Hongaarse goulash:

Voor 4 personen:
1 ui
1 teen knoflook (geperst)
750gr mager runderstoofvlees
2 el paprika poeder
1 blik tomatanblokjes
2 el tomatenpuree
1 grote rode paprika (in stukken, zonder zaadjes)
1 bakje champigons
6dl runderbouillion
zout en peper

Snijd alle groenten in stukken, ook het vlees. Strooi peper en zout over het vlees. Zorg dat je de runderboulion klaar hebt. Bak het vlees op hoog vuur bruin en voeg de groenten toe. Laat alles even goed bakken. (todat het meeste vocht weg is) Voeg daarna de tomatenpuree en de tomatenblokjes toe. Inmiddels het vuur lager en laat dit 2 minuten pruttelen. Daarna de runderboulion toevoegen. Zet vervolgens de pan op een kleine pit en laat dit minstens 3 uur zo staan. Als hij nog te waterig is, kan je er op het laatst een beetje maizena in doen. Voeg op het laatst na smaak ook nog zout en peper toe.
Lekker met rijst, of evt. aardappelen in blokjes, in het gerecht. (uur van de voren doen) en dan met brood

In dit gerecht zitten allemaal verse producten, en het is echt heel snel gemaakt. Het lekkerste is, om het een dag van te voren al klaar te maken. Trekt alles lekker in, en het vlees wordt heerlijk mals.