Hoe kan ik het beste mijn sperziebonen invriezen?

Het is me nog niet gelukt om sperziebonen in te vriezen, zonder dat ze later -ontdooit- zacht zijn. Ze moeten wel stevig blijven. Wie oh wie kan mij de gouden tip geven.

Toegevoegd na 25 minuten:
Sorry, ontdooid bedoel ik.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
80.2K

Het beste antwoord

Haal de puntjes van de sperziebonen en was ze. Breng in een pan ruim water aan de kook en blancheer hierin de sperziebonen 3 minuten. Doe de sperziebonen in een vergiet, laat ze afkoelen onder de koude kraan en laat ze dan uitlekken. Verpak de sperziebonen in diepvrieszakken en vries ze in. De sperziebonen kunnen 9 tot 12 maanden in de vriezer worden bewaard.

Hele fijne site, haal ik heel veel tips af :)

Toegevoegd na 50 seconden:
Ps Zeker wel 2 uur af laten koelen.
Heel belangrijk!

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry en dan blijven ze bij mij altijd hard als ik ze met warm water opzet.
Ik heb geleerd en dat geldt ook voor vers alles boven de grond met warm water opzetten en alles onder de grond met koud. Succes! ene.... eet smakelijk :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een leuke reactie. Dankjewel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord is wat ik uit ga proberen, want er zit een logica in.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je kunt alles met heet water op het vuur zetten of het nu onder of boven de grond groeit omdat de kooktijd dan veel korter is blijven op deze manier ook meer vitaminen in de voeding zitten.

Andere antwoorden (2)

invriezen in een diepvrieszakje en dan als je het eruit haalt in een pan met water doen zonder zak en dan het water verwarmen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder van te voren te koken neem ik aan.
Je kunt zo ook rauw invriezen, maar bij het bereiden niet eerst laten ontdooien. Gewoon in een pan met heet water gooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dit eigen ervaring? of denk je dit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik inderdaad uit eigen ervaring. Hetzelfde doe ik ook altijd met asperges.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Zo doe ik het maar de boontjes zijn dan bij opdienen slap en waterig.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Zo doe ik het maar bij het opdienen zijn dan slap en waterig.