Wat is het verschil tussen een gewone cake en een boerencake?

Als ik op boerencake zoek zie ik altijd het gewone recept erbij dat dus ook bij een gewone cake wordt gebruikt. Dus wat maakt het een boeren of een gewone cake?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
18.3K

Het beste antwoord

Het verschil ligt meer 'tussen de oren' dan daadwerkelijk in smaak/bereidingswijze. Cake beslag wordt overal, volgens dezelfde wijze met dezelfde basisingrediënten en volgens een bepaalde volgorde bereidt.
Het klinkt echter zo 'natuurlijk en ambachtelijk' als je er boerencake van maakt. Het belangrijkste verschil als je bijv. op een pak cakemix van dr oetker kijkt, is dat er in boerencake maïsmeel bijzit.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, die smaakt toch wel heel anders en veel lekkerder dan de zogenoemde hotelcake van de supermarkt.

Andere antwoorden (1)

Volgens mij is er wel echt verschil tussen gewone cake en boerencake. In boerencake zit echte roomboter en er worden meer eieren in gebruikt. Gewone cake is van margarine, met minder eieren, en daardoor droger maar ook minder vet en machtig.
Amadea