De volgende ingredienten voor de misosaus, al roerend mengen:

2 el rijstazijn

2 tl miso (kruid gemaakt van gefermenteerde sojabonen, toko)

1 el sake

1 tl mirin (zoete rijstwijn)

half tl vloeibare honing

half tl wasabi (groene pikante mierikswortel, ook verkrijgbaar in poeder, toko)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou die van jou net zo lekker zijn als de mijne?;-)
Je maakt misosaus als volgt:
Ingrediënten:
2 el rijstazijn
2 tl miso (kruid gemaakt van gefermenteerde sojabonen, toko)
1 el sake
1 tl mirin (zoete rijstwijn)
half tl vloeibare honing
half tl wasabi (groene pikante mierikswortel, ook verkrijgbaar in poeder, toko)

Bereidingswijze
De ingredienten voor de misosaus, al roerend mengen.

Als je googelt op misosaus, vind je nog veel meer recepten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier is een site
http://www.smulweb.nl/recepten/885952/Miso-saus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals je ziet genoeg recepten voor misosaus. gebruik voor zoete saus (honing/mirin) liefst de donkere soorten miso. de lichtere is meer geschikt voor misosoep en fris cq frispikante sauzen. redelijke basisverhouding misopasta tov vocht ongeveer 1 op 1 aanhouden. smakelijk