Hoe pel je tamme kastanjes het best?

Het is veel gepeuter om het schilletje van tamme kastanjes af te krijgen. Is er een makkelijke manier?

Toegevoegd na 22 uur:
Ik heb zelf even verschillende manieren geprobeerd. De makkelijkste manier die ik gevonden heb is: Boven en onderkant erafsnijden(pluimpje en een deel van de lichtere onderkant. Dan tussen die twee een strook afpellen en de rest van de schil kan als een jas afgepeld worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
5.6K

Het beste antwoord

Eerst even de bovenkant kruislings inkerven met een scherp mesje. Dan enkele seconden in de magnetron leggen. Dan worden ze warm en verdampt er wat vocht waardoor je vervolgens de schil er heel gemakkelijk af kunt halen.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het topje eraf breken met een schilmesje, zo strookje voor strookje pellen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in kokend water doen dan komen ze er kant en klaar uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ze poffen op de BBQ dan barst het velletje zo open.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
snij met een scherp mes ongeveer 1/8ste deel van een kant van de kastanje af. De exacte maat doet er niet zoveel toe. Kastanjes vervolgens in een pan gevuld met koud water leggen, Een minuutje aan de kook brengen. Dan per 3 stuks uit het kokend water halen en de schil verwijderen. Door de hitte scheurt de bast verder open en is de kastanje makkelijk te verwijderen. Je hebt dan meteen een kastanje zonder stekels EN zonder schil!

Jos Sipkes