Eigenlijk net zoals alle (ouderwetse) pudding : een beetje basis custard of vanille, en daar de 'vulling' helemaal papgaar in laten koken. In dit geval de macaroni.

4dl melk
125g macaroni
zout
eventueel 100g rozijnen
60 gram suiker
2 eetlepels custardpoeder

Custardaanmaken met een paar eetlepels melk en 1 eetlepel suiker. Tot een klontvrij papje roeren. De rozijnen -als je die gebruikt- wellen in heet water en uit laten lekken.

De rest van de melk met het zout aan de kook brengen. De macaroni toevoegen en ongeveer 20 minuten koken. Dan de rozijnen erbij en nog een paar minuten koken. Tenslotte de aangemaakte custart er door roeren om te binden. Tenslotte de rest van de suiker toevoegen.

Het heet macaroni-pap maar eigenlijk vind ik het meer macaroni-vla. Mijn ding is het niet, maar : eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hel simpel, halve liter melk en een theekopje macaroni in de pan, snufje zout erbij, aan de kook brengen en een kwartier zachtjes laten doorpruttelen. En blijven roeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 liter volle melk, 2 1/2 handvol elleboogjes (macaroni)
1 zakje vanillesuiker, 3 eetlepels kristalsuiker, maiszetmeel.

Doe de melk, kristal +vanillesuiker en elleboogjes in kookpan en breng zachtjes aan de kook, ong 1uur.
Veel roeren terwijl het zachtjes!! tegen het kookpunt aan.

Deksel op kookpan (zo voorkom je het vel)
Nadien een beetje maiszetmeel met melk de pap verdikken.
Lekker met bruine suiker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roere in eene schael den custard met eene kleijne mate melck ende 1 leepel suijcker tot eene pap. Wel den rozeijnenh in eene komme met warm waeter ende laat ze vervolgensch uitlecken. Brengh den reste van den melck met eene stuck schil van citone en een snuffe zouth aan den koock. Voegh den mackarooni toe en laat den pap 20 minuuten zachtjensch kooken. Roere er dan den rozeijnen doorheene ende laat den pap nogh 5 minuuten szachtjes kooken. Binde den pap met het custardpapje. Haal den pan van den hittebron ende roere er den reste van den suijcker doorheene.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
grappig, maar nu in leesbaar Nederlands.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wilde toch ouderwets?
Macaronipap.

Ingrediënten (4 pers.):
1 Liter melk
130 gr.macaroni
1 citroenschil
2 appels
beetje zout
3 theelepels kaneel
suiker of zoetstof naar smaak

Bereiding:
Schil de appels en snijd ze in stukjes. Was de macaroni. Doe de melk in een pan en breng die aan de kook met wat zout. Voeg de citroenschil en de appelstukjes toe. Even omroeren. Voeg dan de macaroni toe. Voeg dan de kaneel toe. Regelmatig doorroeren en zachtjes laten gaar koken. Voeg als laatste de suiker of zoetstof toe. Goed omroeren. Haal de citroenschil eruit. Smakelijk eten!