Zou ik een pakje tomaten frito dat houdbaar was t/m april 2011 nu nog kunnen gebruiken?

Ik heb het pakje nu dringend nodig maar vraag me af of ik maar beter de hele soep moet cancellen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
8.4K

Het beste antwoord

Ik heb wel eens potjes en zo open gemaakt, jaren na de verloopdatum.
Goed ruiken, dat weet je of het nog goed is. Meestal wel.

De clou is, dat je na die datum geen claim meer kan indienen. Het is dus vooral veiligheid voor de fabrikant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat kunnen we van hier niet beoordelen. Open het pakje. Kijk naar de kleur. Ruik er aan. Is dat allemaal normaal en tomatig, dan is het nog goed. Kans id groot dat als het een nieuw pakje is, het nog gewoon goed is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij kan je dat nog prima gebruiken

maak het pakje open en proef of het nog goed smaakt en anders gooi je het weg

zo zou ik het doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
proeven: als je een prikkel op de tong voelt, meteen weggooien!
kleur: niet meer mooi rood, weg gooien
geur: muf dan meteen weg gooien
visueel: als er belletjes op de inhoud drijven, ook dan weggooien
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had laatst ook een pakje met tomaten derrie was net 1 week na de datum en was al wit, ik raad het af maar zoals eerder gezegd: proef, ruik, zie