waarom moet er een kuiltje in de bloem, om de rest van de ingredienten in te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.6K

Antwoorden (3)

Anders vloeien de vloeibare ingredienten over je aanrecht weg (dit hoeft overigens alleen als je de ingredienten gaat kneden op een vlak aanrecht, zoals aangeraden word bij bvb pizzadeeg. Als je pannenkoeken mix maakt in een kom dan is het niet nodig natuurlijk, wel goed mixen!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet echt nodig maar makkelijker mengen.
als je ei en melk er in doet en dat voorzichtig mengt en steeds wat bloem mee neemt van de buiten kant voorkom je klonten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is makkelijker om een kuiltje te maken op je aanrecht want anders gaan je andere vloeibare ingeredienten er vandoor en verlies je een deel van de benodigdheden.