moet je kastanje champignons voor op de barbecue insmeren met olie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.6K

Het beste antwoord

Het allerlekkerst (en misschien een tip om eens te proberen) ;
Borstel evtl aarde van de champignons af en haal voorzichtig het steeltje eruit. Vul ze nu met een zachte kruidenkaas bijv. Boursin. Vouw ze nu dicht in een aluminiumfolievel en leg ca. 15 min. op de BBQ.
Je hebt nu een mooie gave paddestoel en geen verschrompelde of geblakerde, want dit gaat heel snel bij champignons.

Ook kan je blokjes tahoe marineren in een marinade van ;
2 eetl. ketjap asin, 3 eetl. droge sherry,2 eetl. olie,½ theel. gemberpoeder (djahe), ½ theel. knoflookpoeder en ½ theel. paprika-of chilipoeder.
Maak nu spiesjes van de gemarineerde blokjes tahoe, daarnaast een stukje paprika, dan 1 partje ui en dan 1 champignon. Steek er takjes rozemarijn tussen als je die hebt. Leg ze op de grill en bestrijk de hele spiezen met de marinade van de tahoeblokjes. Ca. 10 min. roosteren tot ze bruin zijn.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor het antwoord!

Andere antwoorden (1)

Als je dat niet doet word wordt de buitenkant droog en rimpelig.

Ik maak altijd een olie, met daarin wat knoflook en wat kruiden, thijm bv en een beetje citroen.
Dat doe ik in een bak en doe daar de ongesneden champignons bij (ik haal alleen het steeltje eraf). Dat laat ik een tijd trekken (liefst een paar uur) af en toe even omschudden.
Dan aan prikkers rijgen, eventueel met stukjes vlees ertussen.
Ik doe dit ook met stukken courgette.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe het ook zo, meestal nog paprika en ui ertussen, lekker!+