waarom zijn zout en suiker wit?

dit is bij gebruik vaak een onhandige kleur en je ziet niet goed in welke hoeveelheid je het gebruikt... Zou het niet vele handiger zijn om een felle kleurstoffen in zout en suiker te verwerken of zou dat de smaak bederven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.9K

Antwoorden (5)

Na mijn mening is suiker niet wit maar wordt hij wit door de behandeling die hij ondergaat.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, maar toch is de meeste suiker die we gebruiken wit en dat is het probleem van de vraagsteller. Met dit antwoord komt zij dus niet verder.
Dat is niet wit , maar maken ze wit ! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de Verenigde Staten wordt (of werd) suiker inderdaad wit gemaakt, maar ik geloof dat dat in Nederland niet het geval is.
Suiker hoeft lang niet altijd wit te zijn. Sterker nog ik heb geen witte suiker maar alleen Caribische suiker. Zeer fijn gemalen of grof gemalen. Dus suiker is lang niet altijd wit. Zout wel, maar dat komt ook puur door de bereiding van het product.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Puur zout is wit van zichzelf hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebroken wit ;) Ben wel eens bij een zoutmijn geweest. Er is er eentje in Nederland zelfs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zout zat gezien, dat wordt hier in de regio (Twente) volop gewonnen. Maar ik zie 't verschil nooit tussen wit en gebroken wit, dus vooruit ;) Vandaag nog roze zout gezien toevallig, uit de Himalaya. Wat daar nou weer in zit...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij hebben we maar een officiele zoutmijn in Nederland. Vlakbij Winterswijk. Nooit gedacht dat wij zoiets in Nederland hadden. Wel heel apart om te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier "pompen" ze 't uit de grond, je ziet overal van die kleine huisjes staan en hier en daar nog een ouderwetse boortoren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Funny maar in Enschede is het weer niet veilig ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dacht dat je hem doorhad. Er is altijd wat rond Enschede.....nu weer een stadion die half instort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vermoedde ik al, maar kon zijn dat je wat anders bedoelde. Yep, in Enschede is altijd wat. Maar als Tukkers gaan we ook gewoon aait vedan.
De suiker wordt schoongemaakt om de suiker wit van kleur te maken, met een neutrale smaak en lange houdbaarheid. Door het raffineren van de suiker worden allerlei stoffen uit de suiker gehaald die je lichaam nodig heeft om de suiker goed te verwerken.

Zout is van zichzelf wit.

Als je problemen hebt met hoeveelheid te bepalen zou je ook een schepje kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Suiker en zout worden geraffineerd, dat wil zeggen schoongemaakt.
Als dat niet gedaan wordt wil de consument dit goedje niet hebben
Waarom een duur kleurtje geven? het wordt toch opgelost in een ander product en dat product neemt de kleur dan over, wil jij blauwe thee?

Als jij het verschil niet kunt zien, dan moet je het maar even proeven, vinger nat maken in een pot stoppen en dan in je mond.
Of zet je suiker en zout apart in een kast.