Wie heeft er een recept voor een Peanut Butter Cheesecake?

Ik heb deze cheesecake ooit gemaakt vanuit een recept van Waitrose (supermarkt in Engeland). Ik ben helaas het recept kwijt geraakt en weet niet meer hoe ik hem moet maken.
De volgende ingrediënten zitten er in ieder geval wel in.
- De bodem van Chocolate chip cookies
- Creme fraiche
- Cream cheese (romige smeerkaas)
- Pindakaas
- En chocolade pinda's die op op het laatst erover doet (nog voor het in de oven gaat)
Vergeet ik nog iets?
Hoeveel van wat?
En hoelang in de oven op welke temperatuur?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Antwoorden (2)

Heb er een op het internet gevonden die ook van waitrose afkomt. Mischien is het dezelfde. (Het ziet er wel heel lekker uit:)

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan het vertalen met google, mocht dat nodig zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Heb het originele recept ook nog voor je.

Toegevoegd na 33 minuten:
Dan mijn laatste poging op de website van Waitrose zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je voor de snelle reactie hierop maar helaas het is niet de goede die ik zoek.
ik had deze ook al eerder gevonden maar niet die ik bedoel.
amc
12 jaar geleden
Mocht je hem niet vinden, dan heb ik ook nog een hele lekkere; Ik gebruik dan chocolade pindakoeken die ik klein maak in de keukenmachine. Zo'n 200 gr. en daar doe ik 50gr. gesmolten boter bij. Op bakpapier in de vorm, stamp ik de bodem aan met de voet van een wijnglas. Gaat perfect, want je komt dan goed in de hoeken. Wegzetten in de koelkast. Verwarm de oven voor op 130 graden (hete lucht) of 150 graden C. elektr. Doe in een kom 150 gr. donkere chocolade en 200 ml. slagroom. Laat smelten boven zacht bruisend water en roer af en toe, maar niet te veel.
In een andere kom mix je 2 eieren met 100 gr. witte basterdsuiker, tot het er wit en dik uitziet. Klop er dan 500 gr. roomkaas door zoals mascarpone of Monchou en 150 gr. peanut butter met stukjes noot. ( de Amerikaanse is lekkerder hiervoor dan die van calvé). Spatel er dan de gesmolten chocolade/room massa door.
Vul alles nu op de koude koekjesbodem en zet in het midden van de oven. Laat ca. 1 uur en 15 min. bakken en zet op de bodem van de oven een bakblik, half gevuld met kokend water. De stoom verhindert het barsten van de bovenkant van de taart. Na het bakken direct koelen verhindert ook het barsten.
Ik garneer hem dan met chocoladekrullen en gehakte pindanootjes. Dit leg ik als een bergje in het midden.
Mocht je hem niet vinden, dan heb ik ook nog een hele lekkere;

Ik gebruik dan chocolade pindakoeken die ik klein maak in de keukenmachine. Zo’n 200 gr. en daar doe ik 50gr. gesmolten boter bij. Op bakpapier in de vorm, stamp ik de bodem aan met de voet van een wijnglas. Gaat perfect, want je komt dan goed in de hoeken. Wegzetten in de koelkast.

Verwarm de oven voor op 130 graden (hete lucht) of 150 graden C. elektr.

Doe in een kom 150 gr. donkere chocolade en 200 ml. slagroom. Laat smelten boven zacht bruisend water en roer af en toe, maar niet te veel.
In een andere kom mix je 2 eieren met 100 gr. witte basterdsuiker, tot het er wit en dik uitziet. Klop er dan 500 gr. roomkaas door zoals mascarpone of Monchou en 150 gr. peanut butter met stukjes noot. ( de Amerikaanse is lekkerder hiervoor dan die van calvé). Spatel er dan de gesmolten chocolade/room massa door.
Vul alles nu op de koude koekjesbodem en zet in het midden van de oven. Laat ca. 1 uur en 15 min. bakken en zet op de bodem van de oven een bakblik, half gevuld met kokend water. De stoom verhindert het barsten van de bovenkant van de taart. Na het bakken direct koelen verhindert ook het barsten.
Ik garneer hem dan met chocoladekrullen en gehakte pindanootjes. Dit leg ik als een bergje in het midden.

Ik had mijn antwoord per ongeluk bij reaktie boven mijn antwoord geplaatst, vandaar ;P
amc