Als ik vanochtend een kipfillet uit de vriezer gehaald heb en deze zojuist in de koelkast zet, kan ik deze dan morgen nog bakken en eten?

Ik heb vanochtend om 11:00 uur een kipfilet uit de vriezer gehaald en deze buiten de koelkast laten ontdooien. Nu heb ik eigenlijk heel andere plannen met eten en ik heb de kipfilet in de gesloten verpakking in de koelkast gezet. Het wa nog deels bevroren. Kan ik deze morgen zonder problemen bakken en opeten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
54.9K

Het beste antwoord

jahoro je kan hem zelfs bakken en dan wederom invriezen
Bronnen:
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

1 dag in de koelkast kan nog wel. De koelkast moet wel koud genoeg ingesteld zijn maar ik neem aan dat dat het geval wel is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor. Je kan hem alleen niet meer opnieuw invriezen.
Gewoon morgen goed doorbakken.
Niets aan de hand.

Toegevoegd na 41 seconden:
Als je toch nog een beetje onzeker bent, kun jij hem ook vanavond bereiden en hem dan alsnog morgen opeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou m nu bakken en dan morgen eten. In het gedeelte dat wel ontdooid is hebben bacterieen de kans gekregen om zich te vermenigvuldigen, dus om minder risico te lopen is het beter m nu te bakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
dat lijkt mij ook het veiligste en lekkerste, +
Gewoon goed bakken, 1 dag kan weinig kwaad dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik het allemaal goed heb uitgerekend heeft die kip ruim 9 uur buiten de koelkast staan ontdooien. Het maakt niet uit, of 'ie van binnen nog een beetje bevroren is. Het gaat om het gedeelte dat niet meer bevroren is.

Je moet het helemaal zelf weten, maar ik zou het risico niet willen nemen, om de simpele reden dat het kip is. Natuurlijk blijft de kans héél klein, dat er iets mis gaat, maar als het fout gaat met kip, dan heeft dat vervelende gevolgen. Niet doen dus, en gewoon weggooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf laat ik vlees maar vooral kip in de koelkast ontdooien. Met kip zou ik persoonlijk niet te veel risico nemen. Maar het was vandaag niet spectaculair warm dus als je het tot morgen in de koelkast bewaard kan nog prima. Maar doe dit niet als het een dagje lekker warm buiten is want dan kan je een aantal rollen toiletpapier extra inslaan ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Diepgevroren vlees, dus ook kip, kun je redelijk snel ontdooien in stromend koud water. Als je de tijd hebt, laat het dan in de koelkast ontdooien en haal het er pas één à twee uur voor bereiding uit, al naar gelang de temperatuur in je keuken. Als die kip nog gedeeltelijk bevroren is ben ik niet zo bang voor al te grote afwijkingen in de biologische huishouding. Evengoed moet je kip altijd goed doorwarmen omdat kip vaker wel dan niet besmet is met ziektekiemen. Heeft kipvlees een aantal uren onder tamelijk warme keukenomstandigheden, kamertemperatuur of hoger, doorgebracht in ontdooide toestand dan vind ik het niet meer te vertrouwen. Ziektekiemen vermenigvuldigen zich razendsnel.

Toegevoegd na 8 uur:
Ontdooien van vlees in koud stromend water maar dan wel waterdicht verpakt in plastic, uiteraard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaag bakken, morgen opwarmen en opeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan beter je vlees op een bord in de koelkast zetten.
Het bord vangt het vocht op en je vlees ontdooid langzaam.
Heeft je koelkast het ook even gemakkelijker.