Benodigdheden voor 8 personen:

1 grote komkommer

4 teentjes knoflook

1/2 liter Griekse of Bulgaarse yoghurt

3 eetlepels olijfolie

1 eetlepel azijn

witte peper en zout

De komkommer wassen en raspen. Vijf minuten laten staan in het een vergiet, het vocht er een beetje uitdrukken met de hand en weggooien. De knoflook uitknijpen en deze samen met yoghurt, komkommer, azijn, peper en zout in een slakom doen. Dit tot een samenhangende massa roeren en beetje bij beetje de olie toevoegen onder voortdurend roeren. Ongeveer een uur in de koelkast laten staan voor het opdienen.

www.grieksegids.nl
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

de helft knoflooksaus, de helft mayonaise, inclusief een geheel geblende komkommer. Onorthodox, maar wel de lekkerste die je ooit geproefd hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dikke turkse of griekse yoghurt, uigeperste komkommer, olijfolie goeie en zou en peper.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dikke yoghurt, komkommer, peper, zout enz.

Maar kun je recepten niet beter zelf opzoeken via google?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet met pindakaas!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Komkommer, na het raspen goed uitknijpen
250 cc Turkse of Griekse yoghurt
fijn gesnipperde blaadjes verse munt
2 geperste teentjes knoflook
peper
zout
beetje citroensap
Ingrediënten mengen en goed doorroeren
Garneren met verse munt