hoeveel suiker moet je in bierflesjes doen bij het bottelen om voldoende CO2 te hebben?

Na 12 dagen gisting is het zover.. Vanavond bottelen. Maar hoeveel suiker moet er nu in een flesje? Ik wil WEL een schuikraag, maar geen gesprongen flesjes...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Het beste antwoord

Ik had uitgerekend dat ik ongeveer 2 à 3 gram per flesje van 33 cl nodig had. Sommige flesjes heb ik zelfs iets meer gedaan Toen had ik goed bier, en sommige flesjes staan al een jaar en zijn niet gesprongen. Veel plezier, en drink-se, ik wil binnenkort weer gaan brouwen:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Netjes, ik ga binnenkort voor tarwebier. Drink nu om de maand ongeveer een flesje van mijn donkere bier, en elke keer smaakt het weer beter!