Welk botercreme recept heeft als basis gezoete gecondenseerde melk?

Ik heb eens een recept hiervan gehoord.. maar ik weet de ingredienten niet meer. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.7K

Het beste antwoord

Bedoel je soms 'Dulce de Leche? Het is een heerlijke vulling voor taarten en ook lekker zo op brood, maar het bevat geen boter. Een botercreme met gecondenseerde melk lijkt me trouwens heel erg machtig!
Dulce de leche is een Argentijnse caramelpasta en eenvoudig te maken.

Je neemt een blikje gecondenseerde melk ( bijv. friesche vlag), je legt dit in een pannetje vol water en laat dit nu
2½-3½ uur zachtjes koken. Hoe langer het blikje kookt, hoe donkerder de caramelsaus wordt en eigenlijk ook lekkerder! Na een tijdje even kijken en het water weer wat aanvullen. Laat hierna het blikje afkoelen maar pas op, NIET openmaken als het nog heet is!
Maak het open als de caramelsaus afgekoeld is.
Je kunt het nu gewoon op de taart smeren, als laag ipv jam maar ook bijv. onder chocoladecrème of andere vullingen die je lekker vindt.
amc
12 jaar geleden
amc
12 jaar geleden
Bedankt voor de belangrijke toevoeging panteao! Je hebt helemaal gelijk. Ik was vergeten het te vermelden omdat ik aannam dat het logisch is dat je openingen in het blik maakt, maar je hebt gelijk om erop te wijzen, niet iedereen is zich er van bewust.