Lasagne maken in bakblik in plaats van schaal?

Ik wil vanavond lasagne gaan maken.
Nu heb ik net mijn ovenschaal kapot laten vallen (glas).

Kan ik de lasagne ook maken in een blik? (Een bakblik dus eigenlijk)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
24.2K

Het beste antwoord

ja hoor, het dient niet zo leuk op, maar zolang het ovenvast is kun je alles gebruiken. Tenminste zo zou ik denken als ik lasagne wou eten vanavond

Toegevoegd na 5 minuten:
Misschien is de bereidingstijd nu wel iets anders, dus even op letten. (omdat glas anders met warmte omgaat dan je bakblik
anneliez
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja hoor, dat is geen probleem en gaat prima.
Denk maar aan die kant- en klare lasagna's die je in de oven moet zetten. Zit ook niet in een ovenschaal.

Eet smakelijk alvast!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel, als je zo'n diepe bakoven'schaal' hebt, met zo'n 3 cm diepe 'kuil' vanaf de rand. Een 'gewoon' 1 cm bakblik wordt moeilijk, omdat je geen laagjes kan maken, en het door het bubbelen een enorme rotzooi wordt in je oven.

Heb je niet een aardige buur waar je even een ovenschaal kunt lenen?

Anders zou ik een pan met metalen oren gebruiken ( dus geen kunststof-grepen), het ziet er natuurlijk minder fraai uit, maar de lasagne zal gegarandeerd smaken!

En denk alsjeblieft, alsjeblieft aan ovenhandschoenen, als je de pan uit de oven haalt, want die oren zijn ongenadig heet!!!!

Eet smakelijk!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb inderdaad een diepe, dus de afmeting is het probleem niet.
Gaat prima ik maak het altijd in een ronde springvorm omdat in een combi oven heb.(deze draait rond en dat is lastig met een ovenschaal)

Eet smakelijk!