Welk makkelijk zelfgemaakt nagerecht kan je minimaal 24 uur van te voren helemaal klaarmaken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
19.7K

Het beste antwoord

Maak een ijstaart. Deze moet van te voren gemaakt worden. Tijdig uit de vriezer halen op de dag zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
..zoiets is het uiteindelijk geworden.

Andere antwoorden (11)

Pudding, ijs, tiramisu, cake... Kijk op http://allrecipes.nl/recepten/dessert-recepten.aspx voor meer ideeën en recepten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tiramisu is niet lekker meer als hij niet vers is.
Mangosneeuw!
Een lekker en makkelijk nagerecht. Het kan een dag van te voren worden klaargemaakt. Zet het dan afgedekt in de koelkast en doe het OP DE DAG ZELF in glazen. Net voor het opdienen strooi je er wat kaneelpoeder over.

Ingrediënten voor 4 personen
•400 g Mango uit blik, (425 gram, uitgelekt gewicht= 245 g )
•OF 1 grote verse mango, geschild en in kleine stukjes gesneden (mango mag niet draderig zijn)
•165 ml creme fraiche
•1/4 theelepel kaneel
•Eventueel een flinke scheut ongezoete room
•Eventueel muntblaadjes voor garnering

Hulpmiddelen
•Kom. Staafmixer of blender
•Voor het serveren mooie glazen of schaaltjes.

Voorbereiding
•Schep de stukjes mango in een kom en pureer ze met de staafmixer of blender.

Bereidingswijze
•Voeg de creme fraiche toe en roer alles tot een gladde puree.
•Zet de schaaltjes/ glazen tot gebruik in de koelkast.

Serveertips
•Dien het gerecht op, bestrooid met wat kaneel.
•Eventueel garneren met een toefje slagroom en muntblaadje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ziet er goed uit misschien lekker met de kerst. Dank je wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor de +jes :)
Custardpudding.

Voor de feestelijke touch doe je het zo:

Maar een deel vanillepudding
en maak een deel chocoladepudding.

Neem een mooie diepe schaal.
Giet er een laagje vanillepudding in.
Dan een laagje koekjes (lange vingers of biscuitjes)
Dan een laagje chocoladepudding.

Ga door tot de schaal vol is.
Laat afkoelen.
Op de dag zelf kiep je de pudding om op een mooie schaal en garneert met slagroom, chocoladesaus of vruchtensaus, net wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
appeltaart. voor het opdienen eventueel nog even weer kort in de oven zetten. serveren met een bolletje vanilleijs maakt het helemaal compleet.
12 jaar geleden
Zelfgemaakte hangop met ananas of vruchten

Appel of kersen crumble

Flensjes, deze voor het eten serveren met ijs (dulce leche) en mascarpone en besprenkelen met honing

Parfait
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tiramisu, wordt alleen maar lekkerder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dessert kan kwark bijv. lang van tevoren klaargemaakt worden. Een lekker recept is dit;

Schil een handpeer en haal het klokhuis eruit.
Pureer de peer en 250 gr. kwark met 3 theel. ahornsiroop
en 100 gr. bosbessen. Dek het af en zet in de koelkast tot gebruik. Om te serveren hoef je het dan alleen in mooie coupes of schaaltjes te scheppen en te bestrooien met wat bosbessen, of je presenteert het in een mooie glazen schaal en strooi daar bosbessen overheen. Je kunt er ook lekkere koekjes bij serveren die je bij de kwark kunt eten of erin kunt dippen.
amc
12 jaar geleden
Ik maak zelf wel eens een soort terrine van bitterkoekjes, op basis van (kant en klare) bitterkoekjes pudding. Deze zou je eventueel in kunnen vriezen zodat je een soort parfait krijgt. Hiervoor heb je nodig:

- Rechthoekige cakevorm, bekleed met plastic folie (laat wat over de rand hangen om het makkelijk te kunnen storten)
- 1/2 cake, in hele dunne plakjes
- 1 pot bitterkoekjespudding
- 1/2 zakje bitterkoekjes, verkruimeld
- 2 eetlepels amaretto

- Beleg de cakevorm met plakjes cake (denk ook aan de beide kopse kanten) en besprenkel met wat amaretto.
- Verdeel hierover de helft van de pudding en bestrooi met de bitterkoekjes. Besprenkel met wat amaretto.
- Schep hierop de overgebleven pudding en dek af met de resterende cakeplakjes.
-Zet het minimaal een uur in de koelkast om op te stijven, maar in dit geval kun je het dus meteen in de diepvries zetten.
- Vlak voor het opdienen storten met behulp van het folie en in dunne plakjes snijden.
- Serveren op mooie bordjes, gegarneerd met wat amandelschaafsel, een toefje slagroom, rood fruit naar keuze en eventueel een toefje munt.

Als er kinderen mee eten kun je de amaretto natuurlijk achterwege laten, maar met vind ik 'm zelf toch nog het lekkerst....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 eiwitten opkloppen tot schuim zo luchtig mogelijk, room opkloppen met poedersuiker tot het juist geen room is, de eiwitten eronder roeren en zo luchtig mogelijk ( eronder scheppen met een pannenlikker is het beste ) . 3 uren laten stijf worden in de frigo, leg er enkele aardbeien op en een blaadje munt , en je hebt een héél lekker en sjiek dessert .

Toegevoegd na 1 minuut:
room op

Toegevoegd na 2 minuten:
room opkloppen tot het juist geen boter wordt !!! ( en niet tot het room wordt , foutje en rechtzetting )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan dat 24 uur van te voren klaargemaakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor zeker weten, heb ik vaak genoeg gedaan in de kokschool ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de munt en de aardbeien ( of ander fruit) leg je best der pas juist op voorhand op alhoewel het ook wel zou gaan ..
Heel erg simpel, maar wel héél erg lekker:
Chocolade-Fruit-IJs

Het enige dat je nodig hebt is een aantal soorten fruit, cacao en een blender of staafmixer.
Het is echt niet veel werk: fruit schoonmaken, samen met de cacao in de blender doen, blenderen, en in de vriezer doen.

Je kan het bevroren opdienen, als echt ijsje (het is het leukst als je het dan ook in ijsvormpjes invriest). Of je kan het even in een magnetron kort ontdooien, tot het wel roerbaar is, maar wel nog een beetje koud.
Voor mensen die niet van koud houden, kan je het ook opwarmen tot bijna kamertemperatuur, want ook als fruitsaus is het lekker.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan eindeloze combinaties maken met fruitsoorten die je zelf lekker vindt. Ik vind het zelf het lekkerst met als basis flink veel aardbei en mango/ananas en wat bramen, en dat aangevuld met nog wat ander fruit.
Aardbei, mango en ananas zorgen voor lekker veel zoetheid, bramen met cacao maken het wat spannender.
Gedroogde abrikozen zijn ook erg lekker erdoorheen (wel even 5 minuten laten weken in water voor je ze in de blender doet).
Zorg vooral dat je genoeg cacao gebruikt, want met veel cacao wordt het extra lekker. Maar als je niet van chocola houdt, kan het ook zonder hoor, dat is nog steeds lekker.

Als je het als tussendoortje eet, kan je er wat fijngehakte amandel doorheen doen, dat maakt dat het wat meer verzadigt en geeft het wat extra voedingsstoffen.
De fruitsaus is ook heerlijk door (soja)yoghurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pannacotta is altijd goed. Feestelijk in een mooi glas, kan oin de koelkast worden bewaard tot het opgediend wordt.