Wat is goedkoper appelmoes kopen uit pot/blik of zelf maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2K

Antwoorden (4)

appelmoes uit een pot is goedkoper, het hangt wel af van de kwaliteit waar je genoegen mee neemt.
zelfgemaakte appelmoes is veel lekkerder! En gezonder, want je voegt veel minder suiker toe.

Kijk bijvoorbeeld eens bij Smulweb.nl voor een lekker receptje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien vraag je je af waarom de gekochte appelmoes goedkoper is? Omdat het in heel grote hoeveelheden gefabriceerd wordt, en omdat er appels voor gebruikt worden die niet zijn goedgekeurd voor de verkoop als handappels.
Als je alles gaat tellen dan is een pot of blik goedkoper.
Je moet appels en de suiker kopen en stroom/gas voor het koken en de tijd die je kwijt bent dan is een pot goedkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en de afwas niet te vergeten+
Uit de pot is verre weg het goedkoopste. Zelfs al heb je de juiste goedkoopste appels, is de duurste appelmoes uit pot nog goedkoper.
Wij hebben ooit een budget plan opgesteld en hebben zo een heleboel zaken in huis berekend, van koffiepad vs gemalen koffie geschilde aardappels vs ongeschilde aardappels
en ook, omdat ik het eerder wel zelfmaakte met appelmoes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelf maken het is wel duurder maar je hebt verser, lekkerder en meer dan in een pot