Wat is goedkoper appelmoes kopen uit pot/blik of zelf maken?

Weet jij het antwoord?

/2500

appelmoes uit een pot is goedkoper, het hangt wel af van de kwaliteit waar je genoegen mee neemt. zelfgemaakte appelmoes is veel lekkerder! En gezonder, want je voegt veel minder suiker toe. Kijk bijvoorbeeld eens bij Smulweb.nl voor een lekker receptje.

Als je alles gaat tellen dan is een pot of blik goedkoper. Je moet appels en de suiker kopen en stroom/gas voor het koken en de tijd die je kwijt bent dan is een pot goedkoper.

Uit de pot is verre weg het goedkoopste. Zelfs al heb je de juiste goedkoopste appels, is de duurste appelmoes uit pot nog goedkoper. Wij hebben ooit een budget plan opgesteld en hebben zo een heleboel zaken in huis berekend, van koffiepad vs gemalen koffie geschilde aardappels vs ongeschilde aardappels en ook, omdat ik het eerder wel zelfmaakte met appelmoes.

persoonlijk vind ik appelmoes uit pot lekkerder dan uit blik. die uit blik heeft vaak een nasmaak van ijzer. maar smaken verschillen natuurlijk en als je last hebt van bloedarmoede (ijzergebrek) zou ik die uit pot nemen dat adviseren ze ook met de appelstroop om die uit een blik te nemen dan uit kartonnen verpakking

zelf maken het is wel duurder maar je hebt verser, lekkerder en meer dan in een pot

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100