hoe lang moet rundsvlees opstaan?

zover ik weet moet soepvlees en hachevlees lang opstaan een uur of 3,in een recepteboek lees ik dat ik gesneden rundsvlees in 15 minuten kan klaar sudderen,welk rundsvlees moet kort en welke moet lang opstaan?
mvg henry

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
25.9K

Antwoorden (6)

Rundvlees is rundvlees langzuderen geeft omdat het langzaam gebeurd heerlijk zachtvlees draadjes vlees ook welgenoemd. Kort dus 15 minuten is het alleen maar gaar en niet zo lekker zacht
12 jaar geleden
Sucadelappen bv is rundvlees wat lang op moet staan wil het lekker mals zijn. Doorregen riblappen (met vet doorregen) kunnen met een uur tot 1,5 uur volstaan en magere riblappen zou ik zo'n 1,5 tot 2 uur geven. In blokjes gesneden rundvlees zou ik snel aanbraden en dan toch zeker wel een half uurtje laten sudderen, anders is het gewoon niet lekker. Bij rundvlees wat maar 15 minuten moet opstaan, kan ik me niet voorstellen dat het smakelijk en mals is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb in het boek van sonja bakker gelezen:450 gram rundsvlees,snijd het vlees in blokjes,bak het vlees in 5 min rondom bruin,voeg ..... toe en laat het 10 min zachtjes sudderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh, dan krijg je dieet-vlees :-)
vlees waar je zolang op moet kauwen dat je daarna geen trek meer hebt
Klaar sudderen betekend misschien niet hetzelfde als gaar sudderen. Gaar sudderen neemt zeker 1,5 uur in beslag. Ook bij zoutvlees is het 3 keer minimaal een half uur koken in nieuw water en hierna pas bakken.
Kogelbiefstuk is over het algemeen zo mals van zichzelf dat je het gewoon in reepjes even aan kan braden en dit is binnen de 15 minuten klaar. Ligt aan persoonlijke voorkeur hoe rood je het vlees wilt houden. Rear, medium of well done.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij 1,5 uur sudderen is het smakelijk en mals.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe magerder het rundvlees is, hoe korter het gebraden kan worden. Mager is ;
baklap;5-10 min. bakken, wokken, grillen, kokkerellen aan tafel. Dit vlees kan zowel gaar als rosé gegeten worden.
entrecote;6-8 min. bakken,BBQ, grill
hamburger;6-8 min. zie boven
kogelbiefstuk; 3-5 min.
ossenhaas; 3-5 min.
runderlever;6-8 min.
tartaar;4-5 min.
tournedos;3-5 min.
runderschnitzel;4-6 min.
rundergehakt;8-10 min. bakken, 18-20 min.braden (brood)
rundervink;12-15 min.
rundersaucijs;18-20 min.
rosbief;25-30 min. braden,grillen

Rundvlees met vet moet langer;
sukadelap;130-160 min. smoren of stoven.
riblap;150-180 min.smoren/stoven.
doorregen runderlap; 120-150 min. smoren,stoven
doorregen runderrollade;120-150 min.braden of braadzak
hacheevlees; 120 min. smoren,stoven
klapstuk;120 min. koken/trekken,smoren, stoven.
magere runderlap;100-120 min. smoren,stoven.
ossenstaart;180 min. koken/trekken,smoren, stoven.
runderschenkel; 150-180 min.koken/trekken, stoven, smoren

Het vlees dat jij bedoelt zal dus wel iets als baklap zijn
want biefstukreepjes zouden met 1 kwartier te lang gebakken zijn, dus uitgedroogd.
amc
12 jaar geleden
En als je erg weinig tijd hebt om te stoven, dan kan je het vlees ook in de snelkookpan gaar stoven. Ben je al in een half uur tot drie kwartier klaar waar je normaal 3 uren over doet.
Ik braad het vaak eerst even aan in een braadpan en doe het dan over in de snelkookpan, bodempje water erbij, misschien een bouillonblokje en wat uien en je hebt vlees dat van je vork valt, zo mals.
Eet smakelijk!