Wordt de bieflappen niet taai als je ze te lang suddert (3 uur)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
23.8K

Het beste antwoord

Bieflapjes zijn snel klaar. Hooguit 10 min. en ze zijn gaar.
Je kunt het vlees vergelijken met biefstuk, dit is alleen nog iets malser en sneller klaar.
Het lekkerste rundvlees om te sudderen zijn sucadelapjes en riblappen. Dat beetje vet dat er door zit dat geeft het pas smaak. Dit vlees kan je dan ook rustig uren laten sudderen. Bieflapjes worden droog en taai.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

nee hoor als je ze eerst maar goed dichtschroeit om en om en dan lekker laten sudderen .
maar ja wat vind je lang?
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja joh, volgens mij heb je dan schoenzolen, bieflappen bak je 10 minuutjes om en om. Je bakt ze ongeveer als biefstuk. Vergeet niet dat als je jus wilt hebben, er kokend vocht bij te doen, anders wordt het vlees taai omdat het ahw "schrikt".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zolang je suddervocht vetrijk genoeg is kun je elk stuk vlees mals krijgen. bieflapjes zullen na verloop van tijd vanwege de mindere binding uit elkaar vallen (draadjesvlees) voor die tijd zal het eerst verharden vanwege opgebouwde spanning . maar tijden zijn afhankelijk van dikte en structuur van t vlees. snoep regelmatig n stukje tot de gewenste consistensie bereikt is. kook ze!