Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik havermout in een pak koop, is dat veel plakkeriger (slijmeriger) dan wanneer ik het zelf maak. Hoe doen ze dat?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe maak jij zelf je havermout dan? Ik ben erg benieuwd..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Van Friesche Vlag havermoutpap zijn de ingrediënten: melk, wei, havermout 6%, zout. Waarschijnlijk wordt het ook langer gekookt dan jij het zelf doet. Wei is het vloeibare gedeelte van gestremde melk. Die combinatie zal het plakkeriger maken.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat komt waarschijnlijk omdat er allerlei toevoegingen zoals conserveermiddelen zijn toegevoegd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Havermout in een pak bevat erg veel suiker. Dit suiker maakt dat het plakkeriger wordt.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Door de torvoeging van suikers en e- nummers
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, geen e-nummrs. Ik bedoelde conserveringsmiddelen
Het staat nog enige tijd in dat pak (bij de groothandel, en de winkel). Daarvan kan het ook slijmeriger worden.
Ik koop nooit pap in een pak, maar maak het altijd zelf. dan kook ik een pan pap voor twee dagen. De tweede dag (nadat het in de koelkast gestaan heeft) is de substantie heel anders dan de eerste dag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat je toch iets niet goed doet ;-)
Mijn havermout os net zo plakkerig als uit de winkel,
Kook jij de havetmout soms zonder suiker en doe je dat er achteraf pas overheen als het al op je bord ligt ?
Kook de havermout,suiker erbij en lekker laten prutten en je zult zien dat het plakkerig word ;-) althans mijn havermout dus wel :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding