Wat is een originele lekkere gezonde toevoeging aan een standaard fruitsalade?

12 jaar geleden
in: Koken
2.2K
flyingcrow
12 jaar geleden
Goeie vraag!Heel veel leuke goede tips,waar ik veel mee kan!ik heb ze allemaal ge++++!

Het beste antwoord

Maak er eens een sausje bij door 1 ei en 1 extra eiwit met ca. 35 gr. suiker op de hoogste stand van de mixer te kloppen (ca. 7 min) totdat het als een lint van de garde loopt. Klop er een scheutje rum door en schep over elk schaaltje met fruitsalade een lepel van die saus.

Marineer eens fruit als appels,peren, meloen en sinaasappel in een marinade van mousserende witte wijn (spumante) sinaasappelsap en blaadjes munt. Dien ook op met die marinade.

Kleine blokjes kaas zijn erg lekker bij fruit als; nectarines,kiwi's, bananen (met citroensap besprenkeld),pruimen, appel,peer enz.
Lekker erdoor is dan een fijngehakt rood pepertje en blokjes Maasdammer kaas.

Bolletje vanilleijs erop scheppen of citroensorbet.

Niet zoete salade met appel, peer, grapefruit en plakjes komkommer mengen. Dresseren met dressing van;
extra vierge olijfolie,zout peper en citroensap.

Salade met ijsbergslareepjes als bodem en een salade van zomerfruit zoals aardbeien, druiven, bosbessen, met een dressing van olie, balsamico, honing, citroensap en bosvruchtenjam mengen, op de sla leggen en uitgebakken spekblokjes die eerst gebakken zijn en afgeblust met frambozen- of rode wijnazijn, eruit halen en over de vruchten verdelen. In dezelfde pan pijnboompitten roosteren en die ook erover strooien.

Schep eens fruitsalade op een met creme fraiche besmeerde croissant, leg de andere helft erop en bestrooi met poedersuiker.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekkere tips een dikke +

Andere antwoorden (15)

walnoten (zijn erg gezond) of andere nootsoorten, geraspte kokos er evt overstrooien.

Fruitsalade (met name hard fruit) is ook lekker met roedjak .
Een recept van roedjak vind je hier:
http://www.kraotach.nl/recepten/indonesie/roedjakmanis.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muntblaadjes

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat bijzonderder: peper (lekker op aardbeien, misschien ook wel op ander fruit), balsamicoazijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Honing is erg lekker. Als fruit zou ik er nog (diepvries) frambozen bij doen, dan smaakt het lekker luxe!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rijst of popcorn ( deze wel pas op het laatste moment bij strooien)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(vruchten )yoghurt , bruine suiker, honing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gepofte rijst, een beetje glazuur(heel dun).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt een hangop maken erg lekker bij een fruitsalade
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geroosterde muesli, tarwekiemen, alfalfa, pepita's, zonnebloempitten, pijnboompitten, magere yoghurt of kwark.
Amadea
12 jaar geleden
balsamico azijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een beetje vanillesuiker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje kokos,
noten,
beetje frambozenazijn er overheen gieten.
Passievrucht maakt het ook erg bijzonder.
besjes, ananas, klein beetje citroensap eroverheen.
honing, rozijnen, mango, gedroogde vijgen.
ik doe zelf door elke salade een beetje munt en citroensap. Dat maakt het een stuk lekkerder en minder standaard.
Wat erg lekker is bij een fruitsalade. bij het snijden verlies je altijd wel wat sap, mix het sap met wat overig fruit en giet dat over je salade heen. Je kan ook een fruit smoothie maken voor erbij, of ervoor of erna.
Ik ben zelf een chocoladefreak. ik rasp altijd een beetje chocolade over mijn fruitsalade, en dat schep ik er dan doorheen. heel subtiel maar heel erg lekker.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Saffraan, yoghurt en een beetje honing!
zowel gezond als lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoete dressing op basis van rozewater.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
* gembersiroop
* gehakte bolletjes stemgember
* versgeraspte kokos
* granaatappelpitjes
* gehakte geroosterde pistachenootjes
* cranberries
* gewelde tutti-frutti
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blaadjes balsilicum er door doen.