Wat is leuk en lekker om met rabarber te maken?

Vandaag krijgen we neef en nicht op bezoek. De kleinen vinden de keuken leuk, en we hebben heel veel rabarber (Kilos). Wat kunnen we nu met hun gaan maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.7K

Het beste antwoord

Rabarberwijn maken! Leuk om te doen voor de kleintjes en voor de ouders om te drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Lekkere rabarbertaart.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://users.telenet.be/kwadrant/kookhoek/kookboek/rabarbertaart.htm

Toegevoegd na 2 minuten:
of confituur
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij op het werk eten ook wel eens rabarbertaart zelfgemaakt. echt lekker
rabarbermoes. Net als appelmoes, maar dan met rabarber. Heel lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon rabarber maken zo als appelmoes en dan een pakje kloppudding er er door.
Je kunt het invriezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rabarbermoes natuurlijk.
Hadden wij vroeger ook heel vaak.

Ook maakte mijn ouders rabarberjam met aardbeien.

Maar dat is allemaal niet echt koken.

Wel deze:
Rabarber Kruidkoek met Citroensaus
http://allrecipes.nl/recept/743/rabarber-kruidkoek-met-citroensaus.aspx

Er zijn weer volop aardbeieen en custard heb je natuurlijk toch in huis, om toetjes te maken :-)).
Dus heel lekker en leuk i.v.m. moederdag:
Aardbeien en rabarber custard taart
http://allrecipes.nl/recept/1263/aardbeien-en-rabarber-custard-taart.aspx

Verder op deze site nog:
Aardbei en rabarber kruimeltaart
rabarbercake
Rabarbercake met amandel
Kersen-rabarbercrumble
Rabarberkruimeltaart
Sappige rabarbercake
Oma's rabarbertaart
Klassieke omgekeerde ananascake
Rabarbercheesecake
Rabarbercobbler

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfgebakken cake met rabarbermoes en slagroom.
lekker!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.libelle.nl/receptenzoeker
tik in : rabarber en je krijgt verschillende recepten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met kinderen kun je leuk rabarberijs maken (alleen het wachten duurt misschien wat lang;-)

Nagerecht voor circa 6 personen
- 125-175 g kristalsuiker
- 500 g jonge rabarber, in stukjes
- 1 dl slagroom, lobbig geklopt

Bereidingswijze:

•Meng suiker, rabarber en 2 el water en kook dit circa 15 min. op heel zacht vuur tot de rabarber zacht is.
•Laat afkoelen en pureer het rabarbermengsel, zeef het eventueel.
•Klop de slagroom erdoor en bevries het mengsel in een ijsmachine.
•Of bevries het in circa 6 uur in een diepvriesdoos in de diepvries.
•Schep het mengsel elk uur door met een vork als u het in een diepvriesdoos bevriest.
Bereiden: circa 30 min. Afkoelen en bevriezen: 1½ – 7 uur.
Circa 170 kcal p.p.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een grote schaal rabarbercompote of - moes.
(wassen, harde stukken eraf, stukjes snijden, evtl, harde plekken schillen, 10 min. koken, na het koken suiker erbij, want dan is er minder nodig).
Je kunt nu;
Mengen met vanillevla en/of yoghurt,
Op brood met een laagje kwark,
Als toetje op een laagje lange vingers met een bolletje ijs,
Samen met aardbeien onder een laagje kruimeldeeg ( crumble),
Met een kop van stijfgeklopt eiwit in de oven bruin laten worden.
amc
13 jaar geleden
Klinkt als een raar experimentje, maar is heel lekker: Maak rabarbermousse met appels.

Verhoudingen rabarber appel ongeveer gelijk. Alles koken en mengen tot je een rabarber/appelmoes hebt. Zoet maken met suiker.
Om te binden een grote schep custard gebruiken.
Heel erg lekker.

Ook heel erg lekker: Rabarber crunch:
- 5 stengels rabarber (500 à 600 gram)
- 2 appels (bv jonagold)
- 1 perssinaasappel
- honing naar smaak
- 80 gram suiker
- 75 gram gepelde hazelnoten (1 zakje)
- 150 gram havermoutvlokken
- 80 gram roomboter
- 2 eetlepels geraspte kokos

Rabarber en appel in stukjes snijden.
Sinaasappelschil raspen op een fijne rasp.
Sinaasappel persen.
Oven voorverwarmen op 200°C.
Rabarber, appel, sinaasappelrasp en –sap koken op een laag vuur, ongeveer 15 minuten koken totdat rabarber in sliertjes uit elkaar valt. Het uit elkaarvallen bespoedigen met een stamper. Honing naar smaak toevoegen.

Hazelnoten fijn hakken in een vijzel en mengen met havervlokken, kokos, boter en suiker tot een kruimelig deeg. Rabarbermengsel in een ovenschaal scheppen. Hazelnootmengsel over de schaal verdelen. Rabarbercrunch in 20 minuten goudbruin bakken op 200 graden C.

Serveren als dessert met warme custard of roomijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mmmm, rabarber!!!

Gewoon het normale recept, maar met rozijntjes erdoor. Maakt het heerlijk zoet én gezond!

En wat je over hebt, door de yoghurt roeren. Heerlijk toetje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan beginnen met een rabarberdrankje, origineel!

Ingrediënten:

3 dikke stelen rabarber, 1 l water, een stukje pijpkaneel, 2 kruidnagels, suiker naar smaak.

Bereiding:

Snijd de rabarber in kleine stukjes en zet ze op met water en de kruiden. Laat op een zeef of in een doek het geuri­ge sap uitlekken. Zoet het sap naar smaak en drink het aangelengd met water of spuitwater.

Daarna bijvoorbeeld een rabarbermuffin....kijk bron....