wie kan mij vertellen , of ik kan leren om uien te eten

uien zijn gezond , maar ik vind ze zo vies , al van af mijn jeugd , mijn moeder kookte altijd ( al ze hutspot , of rode bietjes met uien kookte ) voor mij wat anders.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe zijn de uien die je meestal wel eet/at klaargemaakt? Wat vind je er precies vies aan? Misschien scheelt een andere manier van bereiden.

Het beste antwoord

Begin met een heel klein stukje ui te eten. De volgende keer neem je een iets groter stukje enz. enz. Eet het wel regelmatig, dan wen je er misschien aan. En er is ook nog verschil in soorten uien, vraag om advies bij de groentenman. Misschien vind je de ene soort lekkerder dan de andere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Het leren eten.

Blijf het proeven, net als bij koffie. Op een gegeven moment vind je het lekker, en eet je niet anders.

In het begin is dit best moeilijk, maar even doorbijten en het lukt wel.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan je er iets anders aan toevoegen waardoor het wat lekkerder smaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je vaak iets eet wat je niet lekker vind, begin je het lekker te vinden. Ik lustte eerst geen spruitjes , maar toen ik het vaak nam, vond ik het lekker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...watje..

Okee als kind vond ik het als een hoop regenwormen.
Kotsen moest ik ervan....brrr...
Maaarr, na een vakantie in de USA at ik "fried onion rings".
Man wat was dat lekker.
Dat was mijn genezing (voor zeker 80%).
Dus boek een vakantie en bestel ze maar eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smaken verschillen... 'Watje' is onterecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, ik denk dat het watje niet zo zwaar was bedoeld :) Patcat geeft een goede tip, gebakken uitjes is echt iets anders dan gekookte uit, zeker het proberen waard woor topic starter. + !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk is het niet zwaar bedoeld :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een "papje" van bloem en water, haal daar uienringen doorheen en bak ze in een laag olie, of frituurpan, tot ze goudbruin zijn.
Hoef je niet helemaal naar Amerika om te "genezen".
Het is echt heel lekker en simpel te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
....het water loopt me al in de mond...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@kriz tnx ga ik een keer proberen
Uien kun je op verschillende manieren eten en klaarmaken. Probeer gewoon eens wat uit en bepaal wat je lekker vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rooie/paarse uien hebben een andere smaak misschien vind je die lekkerder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn dingen die je kunt leren eten. Toch zouden uien voor jou ook iets kunnen zijn wat je nooit zal lusten. Heb je misschien eten dat je vroeger niet en nu wel lust? Dat zou iets over de uien kunnen zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet makkelijk iets te leren eten als je het niet lekker vind. Het is wel mogelijk aan de smaak te wennen, waardoor het verdraagbaar is het te eten. Ook moet je kijken wat je er vies aan vind. Als het de structuur van ui is dan is het moeilijker ui te leren eten. Vind je alleen de smaak vies dan kun je het met iets anders eten waardoor je de smaak van de ui minder proeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bak ze is kort mee met een scheutje balsamico dan worden ze zoeter....of begin is met een bos ui door de salade...