wie kan mij vertellen , of ik kan leren om uien te eten

uien zijn gezond , maar ik vind ze zo vies , al van af mijn jeugd , mijn moeder kookte altijd ( al ze hutspot , of rode bietjes met uien kookte ) voor mij wat anders.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Begin met een heel klein stukje ui te eten. De volgende keer neem je een iets groter stukje enz. enz. Eet het wel regelmatig, dan wen je er misschien aan. En er is ook nog verschil in soorten uien, vraag om advies bij de groentenman. Misschien vind je de ene soort lekkerder dan de andere.

Het leren eten. Blijf het proeven, net als bij koffie. Op een gegeven moment vind je het lekker, en eet je niet anders. In het begin is dit best moeilijk, maar even doorbijten en het lukt wel. Succes ermee!

Misschien kan je er iets anders aan toevoegen waardoor het wat lekkerder smaakt.

Als je vaak iets eet wat je niet lekker vind, begin je het lekker te vinden. Ik lustte eerst geen spruitjes , maar toen ik het vaak nam, vond ik het lekker

...watje.. Okee als kind vond ik het als een hoop regenwormen. Kotsen moest ik ervan....brrr... Maaarr, na een vakantie in de USA at ik "fried onion rings". Man wat was dat lekker. Dat was mijn genezing (voor zeker 80%). Dus boek een vakantie en bestel ze maar eens.

Uien kun je op verschillende manieren eten en klaarmaken. Probeer gewoon eens wat uit en bepaal wat je lekker vind.

Rooie/paarse uien hebben een andere smaak misschien vind je die lekkerder.

Er zijn dingen die je kunt leren eten. Toch zouden uien voor jou ook iets kunnen zijn wat je nooit zal lusten. Heb je misschien eten dat je vroeger niet en nu wel lust? Dat zou iets over de uien kunnen zeggen.

Het is niet makkelijk iets te leren eten als je het niet lekker vind. Het is wel mogelijk aan de smaak te wennen, waardoor het verdraagbaar is het te eten. Ook moet je kijken wat je er vies aan vind. Als het de structuur van ui is dan is het moeilijker ui te leren eten. Vind je alleen de smaak vies dan kun je het met iets anders eten waardoor je de smaak van de ui minder proeft.

bak ze is kort mee met een scheutje balsamico dan worden ze zoeter....of begin is met een bos ui door de salade...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100