hoe schadelijk is salmonella?

Is het nou zo dat als je een eitje hebt gebakken of kip dat je dan meteen alles (aanrecht, kommen e.d.) moet ontmetten met chloor? of zo het ook wat minder mogen?

Ik kan me wel herrineren dat we vroeger van het cakebeslag (jaja met rauwe eieren) snoepten, en nooit ziek geweest ofzo. of is het echt wat van de laatste jaren dan?

als je er ziek van zou worden, waar krijg je dan allemaal last van?

Ben benieuwd...

Weet jij het antwoord?

/2500

Salmonella an sich is niet zo schadelijk. Je ben er een dagje niet lekker van. We krijgen van de industrie continue doemsenarios toegespeeld. We zouden het hele huis wekelijks moeten ontsmetten om veilig te leven. Maar feitelijk gebeurt dit in de natuur ook niet. We kunnen prima tegen een heleboel ziektekiemen. Echter, je afweersysteem leert omgaan met allerlei bacterien door er mee in aanraking te komen. Dus als je regelmatig diverse bacterien tegenkomt, kan je lichaam er tegen. Als je er niet meer mee in aanraking komt, is de eerste de beste besmetting genoeg om je te vellen en een paar dagen naar bed te sturen. [Denk bv aan Malaria; Voor ons een uiterst gevaarlijke ziekte. Voor volwassenen in veel afrikaanse landen niet meer dan een vervelend terugkerende griep-achtige ziekte]. Ik gebruik alleen chloor in de badkamer. Mijn keuken zal nooit met een chemische ontsmetter behandelt worden, puur en alleen al omdat je je dan niet weert tegen bacterien. Bacterien zijn niet gevaarlijk. Lichaamsvreemde bacterien zijn wel vervelend.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100