Hoe kan ik zelf Nutella maken?

Of iets dat daar op lijkt.

Toegevoegd na 11 minuten:
Met hazelnoten erdoor.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
Annswers
13 jaar geleden
Goeie vraag mmMm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, jij hebt smaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ingrediënten voor 4 personen
100 gr. hazelnoot 1 el. cacaopoeder, ongesuikerde 1 el. sesam-olie Bereidingswijze
De hazelnoten heel fijn malen en mengen met het poeder en zoveel olie toevoegen dat het een pasta wordt.
Dit geheel tot een rol vormen en in een broodje laten meebakken of gebruiken als beleg op het volkorenbrood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@kruidenvrouw dat is een goeie!

Het beste antwoord

Ingrediënten
100 gr fondant chocolade, klontje boter of margarine,10 cl (magere) melk of (light) room,suiker of zoetstof naar smaak.

Voorbereiding
Breek de chocolade in stukjes. Doe die in een magnetronschaal, samen met de boter en de melk. Laat alles smelten, 1 a 2 minuutjes op middelstand is voldoende.

Bereidingswijze
Roer tot alles goed verlengd is. Je kan nu als je wil nog wat suiker of zoetstof toevoegen, naar smaak. Giet het nog warme mengsel in een gerecycleerd chocopotje. Bewaar op kamertemperatuur, in de koelkast wordt het te hard. Hou er wel rekening mee dat er natuurlijk geen extra bewaarmiddelen inzitten en dat je de pasta dus niet zo lang zal kunnen houden als die uit de winkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaan daar geen hazelnoten in dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn weten is Nutella niets anders dan chocoladepasta met hazelnoten erin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor de hazelnoten