Wat is de kern temperatuur van een rollade die gaar is?

Wanneer weet ik of mijn rollade gaar is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
10.4K

Antwoorden (4)

Als de kern van de rollade 70 graden Celsius is, dan is ie gaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kerntemperatuur is afhankelijk van de tijd dat je hem braadt , grillt of in de magnetron doet . Ik controleer het altijd met zo'n vork met hele lange stelen . Maar als hij niet heel hoeft te blijven ,kan je er een stuk vanaf snijden en indien niet gaar , met de plattekant op de bodem doorbraden .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt eraan of het varkens-, rund- of lamsrollade is.
Het snelst klaaris rosbief; ca. 65 graden.
Kalfsvlees of ham; ca. 75 graden.
Lamsvlees ; ca. 82 graden.
Varkensvlees; ca.85 graden.

Op een vleesthermometer staat precies aangegeven hoeveel graden het betreffende vlees moet hebben.
Zodra de wijzer daarop staat, is het gaar. Op mijn vleesthermometer staat het er gewoon opgeschreven en ik dacht dat dat bij iedere zo was.
amc
13 jaar geleden
In een recept van Carin Leenders de Vries (Algemeen Dagblad 18-12-2009) vermeld zij dat de kerntemperatuur van een kalfsentrecote rollade 58-58 graden celcius moet zijn. De rollade is dan nog mooi rosé.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het recept is verkrijgbaar op aanvraag.