Wat kan je allemaal tussen kant en klare tomatensaus doen om het lekkerder te maken

Toegevoegd na 4 minuten:
Welke kruiden enzo ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
7.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iets tussen een saus doen lijkt me een hels karwei

Het beste antwoord

proeven is het toverwoord!

je moet 'naar smaak' specerijen toevoegen. Je kan dan denken aan zout en peper, maar ook basilicum gaat goed met tomatensaus, of wat chili (poeder of saus).

als je het wat te pittig gemaakt hebt kan je het eventueel wat verzachten met een beetje honing, maar als je goed proeft zal dat niet snel nodig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Uitje, knoflook, kruiden en room.
Maar ook vis en gehakt maken tomatensaus lekkerder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik zelf erg lekker vind is feta of geitenkaas er doorheen te doen. Dit dan even mee koken zodat het smelt/verdwijnt in het eten. Dat geeft een lekkere en romige smaak aan het eten, maar is wel persoonlijk. Qua kruiden doe ik er altijd provencaalse kruiden erdoorheen, verse basilicum is trouwens ook erg lekker. Als je er groenten bij door wil doen is spinazie, uitjes, paprika, courgette,knoflook, sperzie- of snijbonen, pepertjes en aubergine erg lekker. Maar eigenlijk kun je er allerlei soorten groenten doorheen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf neem ik meestal een italiaanse (keuken) kruidenmix. Verder kan je tomatensaus goed op smaak brengen door eerst een uitje en wat knoflook in olie te bakken. Een klein scheutje sojasaus geeft net die 'byte'. Gembersiroop geeft een chinees 'zoetig' smaakje.
verse kruiden als basilicum, diverse soorten kaas of room. Tomaten zijn eigenlijk heel veelzijdig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekkere verse kruiden in tomatensaus zijn tijm, salie, rozemarijn, oregano of basilicum.

Ook lekker is het om wat kleine gehaktballetjes (bijv. rundergehakt aangemaakt met wat pesto) te bakken en die door je saus te doen.

Of geef de saus een Arabisch tintje met wat komijn, kaneel, koriander, honing, gewelde rozijnen en pijnboompitjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Basillicum
Tijm
Rozemarijn
Bovenop de pasta een beetje peterselie
Een hele teen knoflook in de saus doen (niet de hele teen opeten later, even op letten :p)
Het makkelijkst is om een potje/busje italiaanse kruiden te halen maar zelf wat samenstellen is veel leuker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Olijven, kappertjes en ansjovis
(wel evenopletten dat het niet te zout gaat worden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel meer dan wat verse basilicum en wat room zou ik niet aan kant-en-klare saus toevoegen. Veel lekkerder is het om zelf tomatensaus te maken met tomatenpuree uit een blikje van zes eurocent en knoflook, gemengde kruiden, wat bouillon, peper en zout, verse basilicum en een gesnipperd uitje. Samen met geruld gehakt, vis, fijngesneden kip of kaas heb je een prima pastasaus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of met witte bonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me zelfs erg lekker maar dan zou ik er geen pasta bij doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of lijst bij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook niet. Ik probeer mijn koolhydratenintake een beetje in de hand te houden. Ik eet ze wel regelmatig, hoor, maar niet dubbel op zoals peulvruchten met aardappels, rijst of pasta.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed zeg, +. Ik heb ontdekt dat rijst met bonen (en kruiden) zo lekker is. Ooit een documentaire over Cuba gezien. Daar eet men voornamelijk Rice and Beans, Beans and Rice , rice and beans enz. (En ze rookten de beste sigaren..)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'BB met R'. Wie zong dat ook alweer? Lou Bandy??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ging dat niet over Bandoeng? Waar geloof ik meer rijst dan bonen wordt gegeten..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ach heden, Max Woiski is overleden. Die zong over bb met rijst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, natuurlijk, Max Woiski senior!
worcestershire sauce er doorheen roeren vind ik ook erg lekker (niet teveel!)

Toegevoegd na 26 seconden:
gewoon te koop in de supermarkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast de al genoemde kruiden; een scheutje rode wijn kan erg lekker zijn in zowel kant-en-klare als zelfgemaakte tomatensaus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat ik zelf wel doe, is door een pakje gezeefde tomaten een potje rode pesto mengen. heel lekker! verder kun je toevoegen: gebakken spekjes, of ansjovis bakken. dan geen zout meer toevoegen!

of wat ook heel lekker is, kaneel erdoor! wordt het een beetje grieks smaakje.

of pepertje er door.

oregano, tijm of verse peterselie zijn ook goede smaakmakers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk alles, als het mast vers is.. Een goed (koop) alternatief Voor kant en klare saus is tomatenblokjes uit blik. Voeg daar naar hartelust verse ingredienten aan toe en smullen maar!