Hoe zorg ik er voor dat Nacho's uit de oven niet slap worden als ik ze klaarmaak met Crème Fraîche?

Ik maak geregeld Nacho's uit de oven, je kent het wel; Nacho's, kaas, gehakt, wat blokjes paprika en rode ui etc..
Als ik ga surfen halen wij aan het einde van de dag altijd Nacho's bij de bar en die zijn daar heerlijk klaargemaakt met alles er op en er aan, inclusief Crème Fraîche.
Ik heb tweemaal geprobeerd om Nacho's klaar te maken met de Crème Fraîche erbij, maar beide pogingen resulteerden in slappe, natte Nacho's door het vocht van de Creme Fraîche.
Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen? Ligt het aan de Nacho's, aan de Creme Fraîche, of misschien aan de manier van klaarmaken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Koken
23.4K
Ritsuka
6 jaar geleden
wanneer voeg je de crème fraiche toe aan het gerecht?
dudemeister
6 jaar geleden
uit de oven - CF erop

Antwoorden (1)

Als je de crème fraîche toevoegt aan het eind heb je hier geen last van. Het geldt eigenlijk alleen als frisse smaakmaker en wordt dus niet meeverwarmd.
Zodra je de nacho's namelijk samen met crème fraîche gaat verwarmen wordt de stevige crème dunner en gaat uitlopen... knapperige ingrediënten worden dan altijd slapper.

Toegevoegd na 13 minuten:
Het best begin je met gehakt of kip te bakken en intussen verwarm je de oven voor op zo'n 180 graden C.
Je doet alvast de nacho's in een ovenschaal en spreid ze uit over de bodem, je strooit er wat kaas over.
Het intussen gebakken gehakt of reepjes kip met zo weinig mogelijk vocht, verdeel je over het midden van de nacho's, zo blijven de meesfe nacho's knapperig. Strooi er nog wat kaas over en evtl. koude uitgelekte maiskorrels uit een blikje.
Zet de schaal enkele minuten in de oven tot de kaas gesmolten is.

In de tussentijd kan je evtl. wat icebergsalade en salsa klaarmaken. Ook kan je aanvullen met een lekkere dipsaus als bijv. quacamole.

Op je bord schep je dan de nacho's, wat salade, de salsa en een schepje crème fraîche voor de frisheid.

Toegevoegd na 17 minuten:
Of probeer het eens op deze manier;
https://www.lekkerensimpel.com/tortillachips-uit-de-oven/
amc