Wat voor een kruiden kan je goed toevoegen bij brocolli?

Ik zoek een lekkere variatie van brocolli, waarover al eerder een topic over gemaakt is..
ik zag een versie met cashewnoten, die leek mij wel lekker.. maar volgens mij kan je het ook lekker maken met kaas en pijnboompitjes..
Maar wat voor kruiden kan je eventueel nog op je brocolli gooien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
37.8K

Het beste antwoord

Pesto en italiaanse kruiden. Mmmmmm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

italiaanse kruiden, oregano, tym,
anneliez
13 jaar geleden
Het lekkerste vind ik brocolli met knoflook, peper, muskaatnoot, en een beetje zout. Dille, dragon, koriander en marjolein kan je er nog aan toevoegen volgens je eigen smaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik laat er altijd even de kook overgaan en dan roerbak ik het met knoflook en een uitje. Is erg lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb toevallig pas geleden (dag of 2 terug) mijn recept voor broccoli-gehakt-schotel-a-la-stroganoff op een site gezet. Erg lekker, als je het probeert, ben je verkocht....
Als je specifiek om een kruid/kruiden vraagt: stroganoff saus en creme fraiche horen hier bij.......

Zo maak je het
Aardappelen schillen en wassen, gaar koken in water en zout in ong. 20 min.
Broccoli in roosjes, ui snipperen, champigons in plakjes snijden
broccoliroosjes koken in water met zout in ong. 10 min., afgieten en kookvocht opvangen
gehakt rul bakken, uisnippers bakken, champignonplakjes bakken en alles bij elkaar voegen
Stroganof-sauspoeder met 1 1/2 dl water mengen en door gehaktmengsel voegen. Dan 1 dl creme fraiche erdoor door doen
Aardappelen afgieten, broccoliroosjes toevoegen, fijn stampen. Klop 1 dl crme fraiche en wat opgevangen kookvocht toe tot de puree smeuïg is. Op smaak brengen met zout, peper en nootmuskaat.
Ovenchaal invetten, helft puree erin, gehaktmengsel er overheen, rest puree erin en dan de geschaafde amandelen en geraspte kaas er overheen strooien.
Oven voorverwarmen op 200 graden, ong 30 min en smakelijk eten.....

Dit heb je nodig
1 1/2 kg aardappelen (kruimig)
zout en peper
3 broccoli grote stronken
1 ui groot
250 gram champignons
30 gram boter + extra boter voor invetten van de schaal
4000 gram (runder)gehakt
1 zakje stroganoff saus
nootmuskaat
25 gram geschaafde amandelen
50 gra geraspte belegen of oude kaas
2 dl creme fraiche
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook lekker is de 'curry' variant, met wat komijn, kerrie, cayennepeper en wat kokosmelk, eventueel knoflook. Heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roerbakken olie uien tomatenpuree knoflook masala peper
sojaketjap zoet en zout peper en curry powder basilicum peterselie gember en op het laatst een handje gedroogde garnalen en eventueel war terrassi.
doe dit alles tussen een pitabroodje,
Heerlijk!
Eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kruidenkaas erdoor, boursin of zo, is heel lekker.