Hoe maak ik een lekker gerecht met kip en perzik ?

Ooit bij iemand gegeten maar nooit geweten hoe ik het zelf kan maken. Was geen curry, gewoon een ietwat zoetig recept met kipfilet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
3.5K

Het beste antwoord

Pilav?
Rijst koken
Kip aanbakken in olie, beetje gember erbij, (veel) knoflook er bij, ruim uien fijn snijden en erbij doen, als je het lekker vind dan scheutje ketjap en puntje sambal erbij( hoeft niet), 1 of 2 blikjes tomatenpuree erdoor roeren...
Tegen de tijd dat de kip gaar is blik perziken openmaken en de perziken in stukjes snijden, sap bewaren.. op het laatst de perzikstukjes erdoor roeren en deel van het sap..
Serveren met de rijst en eventueel saté saus..
Eet smakelijk!
P.s Je kan dit ook met speklapjes maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is nog maar half elf, en het water loopt me in de mond... Dit ga ik vanavond maken!!!! (+1)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is gelukt, iedereen vond het heeerlijk!!
Bedankt voor je recept! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dit recept gemaakt en het was lekker. Binnenkort ga ik de andere proberen !

Andere antwoorden (8)

Iets als pilav (of pilaf) bijvoorbeeld?
Check deze:
http://www.ah.nl/allerhande/kookschrift/recept.jsp?id=36451
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik maak zelf nog wel eens het AH recept kip met perzik, wat een echte aanrader is!

Ingrediënten

4 perziken
500 g kipfilet
2 rode uien, in dunne partjes
2 teentjes knoflook, in plakjes
1 citroen, in plakjes
100 g groene olijven
1 theelepel gemalen komijn
3-4 eetlepels olijfolie extra vierge met knoflook en chilipeper

*Je kunt als je niet van olijven houdt, deze weglaten.

Perziken in vieren snijden en pit verwijderen. Met puntig mes vel voorzichtig van partjes aftrekken. Kipfilet in blokjes snijden. In braadpan de kip met ui, knoflook, perzik, citroen en olijven voorzichtig door elkaar scheppen. Komijn, zout en peper naar smaak erover strooien en olie erover sprenkelen. Alles nogmaals door elkaar scheppen. Gerecht afgedekt op zacht vuur langzaam aan de kook brengen en in ca. 40 min. zachtjes gaarstoven. Regelmatig voorzichtig omscheppen. Lekker met notenrijst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mm.. jammie, deze ga ik van de week maken :) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar ga je geen spijt van krijgen, alvast een smakelijk eten :)
stukjes kip en uien aanbraden, zoete ketjap en sambal erbij, even pruttelen en op het laatst stukjes perzik toevoegen.
14 jaar geleden
Pilav was ook mijn eerste gedachte! Heerlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit recept gebruik ik al jaren, en is héél erg lekker.

Pilaf met kip en perzik.

Ingrediënten:

4 grote uien of 6 kleine,
1 pond kipfilet in dobbelsteentjes,
1/2 kopje ketjap manis,
1 theel. sambal,
1 blikje tomatenpuree groot ( 140 gram),
1 liter blik perziken ,
paprika en kerriepoeder,

De kip kruiden met kerrie en paprikapoeder, en bakken.
De uien snijden en fruiten, een half kopje ketjap, een flinke theel. sambal en een groot blik tomatenpuree door elkaar roeren, en dit vervolgens bij de kip en de uien voegen.
Het geheel 20 min. laten sudderen.
Vervolgens het sap van de perziken erbij voegen, roeren en nog eens 10 min. laten sudderen.
Als laatste de in stukjes gesneden perzik erbij doen, en even warm laten worden ( 2 min.)
Opdienen met basmati rijst.
Dit recept is zeer zeker een succes, want iedereen die bij ons komt eten vinden het heel erg lekker, en vragen altijd naar het recept.

Smakelijk eten !!

Toegevoegd na 9 minuten:
Als de saus te dun is eventueel een bindmiddel toevoegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook al jammie, net als het recept van Marita. Deze ga ik ook uitproberen +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zult dit recept zeker meer gaan gebruiken, het is echt aan te bevelen SUPER lekker. Alvast smakelijk eten.
Misschien hoor ik het nog wel van je ?
Zelf verzonnen "recept":

Kippebout met wat kerriepoeder en peper en zout insmeren.
Afbraden in de pan
Rijst koken
Kerriesaus maken (uit een zakje of gewoon een witte saus met kerriepoeder)
Perzik uit blik.
Op een bord serveert men dan een kippebout, een flinke shep rijst met kerriesaus en wat stukjes perzik (zonder vocht)

Ik weet dat het geen culinair hoogstandje is, maar ik vind het lekker en het is makkelijk te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
300 gram kipfilet
5 verse gepelde perziken
1 gesneden ui
1 dl Ketjap Manis
Blikje tomatenpuree
Zout en Peper
teentje knoflook
snuifje kerry poeder
eetlepel gembersiroop
250 gr. rijst

Kook de rijst zoals op de verpakking staat aangegeven.

Snijd de kipfilet in stukjes en bak het om en om.
Voeg de fijngesneden ui en knoflook toe en bak het nog even mee.
Voeg peper en zout toe naar smaak.
Voeg de tomatenpuree en de kerypoeder toe en bak het heel kort op laag vuur mee. Hierdoor wordt de tomatenpuree minder zuur van smaak. Pas wel op dat het niet aanbrandt!
Voeg de ketjap toe en roer alles om.
Doe daarna het gembersap en dat van de perziken erbij en voeg naar voorkeur water toe tot er een mooie saus ontstaat.
Snijd als laatste de perziken in stukjes en voeg het toe aan de saus.
Even doorwarmen en klaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedenk wel dat de ingrediënten de kwaliteiten van product bepalen. Koop eens een biologische kip.