kippensoep

Hoe krijg ik de gele kleur aan mijn zelfgetrokken kippenbouillon?
Mijn kippensoep smaakt heerlijk naar kippensoep, maat ziet er meer uit als groentensoep.
Wie heeft de oplossing?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.9K

Het beste antwoord

Doe de schillen van 1 of 2 uien in een pannetje met een halve liter heet water en laat dit op een klein pitje 10 minuten trekken. Het water is dan geelbruin. Giet het door een zeef bij de soep en doe er nog een blokje kippenbouillon bij.

Goedkoper dan saffraan, gemakkelijker dan kurkuma (want dat heeft ook niet iedereen in huis) en minder uitgesproken van smaak dan kerrie. Maar ook iets minder geel, het is geelbruin. Wel lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
Bedankt voor de tip!+

Andere antwoorden (6)

Een paar hardgekookte eierdooiers fijnprakken en erdoor roeren. Dan wordt ie geliger. Smaakt ook lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom een min? Is een goede tip hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goede tip inderdaad +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt apart.
Is dat lekker,een aanrader dus?
Bij mij thuis wordt het meest kip en eieren gegeten(geen ander vlees)
dus dit is wel een optie.
Leuke tip!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een geklust ei langzaam in de pan doet terwijl je hard roert met een garde krijg je sliertjes in je kippensoep. Er lekker!
Misschien een klein beetje kerrie door de soep doen. Dat smaakt heerlijk en de soep wordt er nog geel van ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan gaat ie wel naar kerrie smaken en heb je meer kerriesoep dan kippensoep.
Een paar sliertjes saffraan helpt ook
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geeft saffraan veel smaak aan de soep? Ik ken het niet eigenlijk (maar ik kook wel graag kippensoep)
MissBiggie
13 jaar geleden
Nee, saffraan wordt vooral als kleurstof gebruikt. Zo maken ze ook de gele rijst van bijv. paella.
MissBiggie
13 jaar geleden
Ik moet wel toegeven: saffraan is vrij prijzig :(
bamibal
13 jaar geleden
Saffraan is juist erg sterk van smaak! Dus zeker niet teveel van gebruiken.
MissBiggie
13 jaar geleden
Ik zei ook een paar sliertjes :) en ja, kurkuma werkt ook :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Saffraan en kurkuma e.d. geven smaak af en maken de soep minder kippig.
MissBiggie
13 jaar geleden
Alles met mate ...
Heb je ook wortel en ui laten meetrekken? Dat geeft ook kleur af aan de bouillon.
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En vooral bij het bouillon trekken ook uienschillen laten meetrekken. Klinkt vreemd, werkt wel.
Doe er wat kurkuma (geelwortel) bij. Het ligt meestal bij de Indonesische kruiden. Het is ook niet zo smaak beïnvloedend .
amc
13 jaar geleden
De kippensoep die je kant en klaar koopt is altijd wat gelig, en dit komt door een lekker kleurnummertje. Maar zelfgemaakt is zoveel lekkerder, ook al is die licht van kleur.
en idd safraan, kerrie of kurkuma geven wat kleur aan de boullion.
Maar juist omdat hij lichter is, is wel duidelijk dat het zelfgemaakte soep is.