Wat is de beste tijd om courgetteszo goedkoop mogelijk te kopen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Courgettes zijn volop verkrijgbaar in juli, dan zijn ze het goedkoopst. De rest van het jaar zie ik ze ook wel liggen, zeker in de supermarkten, maar dan betaal je aanzienlijk meer.

Je kunt courgettes overigens goed invriezen, in z'n geheel maar ook in plakjes of blokjes. Als je de courgette in z'n geheel invriest moet deze daarvoor ca. 2 minuten geblancheerd worden. Als je de courgette in plakjes of blokjes invriest is 1 minuut blancheren voldoende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens, maar als je een vriezer hebt en hij staat toch al aan... kun je er net zo goed voordelige courgettes in stoppen.

Andere antwoorden (3)

Tegen de oogsttijd zijn ze het verst, het lekkerst en het goedkoopst... Vanaf september is dat het geval...

Toegevoegd op 28-06-2009 22:50:54
Courgettes zijn nu te krijgen, sorry, dus nu is dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee schat dat zijn pompoenen...
courgettes die beginnen nu te komen... kijk maar in de tuin... van juli tot en met begin september zijn ze er het meest....
Het is het beste als er een te veel aan courgettes op de markt komt waardoor de vraag achterblijft op het aanbod. Bijvoorbeeld door negatieve berichtgeving over courgettes waardoor er minder vraag komt maar het aanbod gelijk blijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
na 18.00, dan willen ze nog wel eens groentes afprijzen.